۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۸۹۳۳۶
استاد حوزه علميه:

خانواده علوي و مدني با آشنايي به وظايف محقق می شود

استاد حوزه علميه گفت: اگر همه افراد خانواده به وظايف خود آشنا باشند و وظايف خود را درست انجام دهند خانواده هاي علوي و مدني خواهيم داشت.
حجت الاسلام محمد فقداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد فقداني دوشنبه شب در سلسله نشست هاي اخلاق در خانواده در مسجد جامع خاتم الانبيا مسكن مهر كاشان يكي از مهمترين موضوعات امروز جامعه را موضوع خانواده دانست و گفت: متأسفانه در جامعه اسلامي ايران به كمتر چيزي كه توجه نمي شود به موضوع مهم خانواده است كه در احاديث معتبرومتعدد به آن توجه و تأكيد شده است.

وي با اشاره به اينكه دشمن امروز به اهميت خانواده در جامعه اسلامي ايران پي برده است و به دنبال متلاشي كردن خانواده ها است، ابراز کرد: دشمن همه تلاش خود را  به كار بسته تا موضوع خانواده را در جوامع اسلامي به ويژه جامعه شيعه كم رنگ و در ادامه متلاشي كند.

حجت الاسلام فقداني ترويج فرهنگ غرب و ارائه الگوهاي غربي از سوي دشمن به خانواده هاي ايراني را يكي از عوامل افزايش آمار طلاق در جامعه و ناهنجاري هاي خانوادگي و افزايش پرونده هاي اختلاف خانوادگي دانست.

به گفته وي، جنگ نرم دشمن و شبيخون فرهنگي دشمنان اسلام از طريق ماهواره و گوشي هاي همراه و فضاي مجازي راهكارهاي نوين دشمن بعد از جنگ سرد است كه كانون خانواده ايراني را نشانه گرفته تا آن از ريشه متلاشي كند.

استاد حوزه علميه همچنين از خانواده به عنوان بهترين اجتماع در جامعه اسلامي ايران نام برد و اظهار داشت: خانواده اي در جامه اسلامي ايران موفق خواهد كه اعضاي آن خانواده نسبت به وظايف شخصي و ديني خود آگاه باشد و آن را در محيط خانواده اجرا كند.

حجت الاسلام فقداني ادامه داد: اگر اعضاي خانواده نسبت وظايف خود آشنا باشند و وظايف خود را نسبت به ديگر به درستي انجام دهند، زن به وظايف خود در قبال شوهر و شوهر به وظايف خود در قبال زن و فرزندان به وظايف خود در قبال پدر و مادر و بالعكس آشنا باشند، چنين خانواده اي هيچ مشكلي نخواهد داشت.

به گفته وي برخي از پدران و مادران تنها انتظار انجام وظايف درست و صحيح از سوي فرزندان خود را دارند در حاليكه پدر و مادر نيز بايد به وظايف خود نسبت فرزندان خود كه امانت هاي الهي در نزد آنها است آشنا باشند و به آن عمل كنند.

استاد حوزه علميه از فرزندان به عنوان باقيات و صالحات براي پدر و مادر نام برد و عنوان كرد: انتخاب اسامي نيكو براي فرزندان از وظايف پدر و مادر است در حاليكه امروز استفاده از اسامي عجيب و غريب و غير متعارف و مخالف با فرهنگ اسلامي رواج يافته است و پدر و مادر بايد فرداي قيامت در مقابل حقوق فرزندان خود پاسخگو باشند.

حجت الاسلام فقداني ادامه داد: برخي از پدران و مادران براي معدل فرزندان خود هديه دو ميليوني تهيه مي كنند، اما در قبال فرزندي كه نماز صبح او ترك نمي شود بي توجه هستند و هيچگونه تشويقي در نظر گرفته نمي شود و تنها مسائل مادي براي خانواده مهم است و مسائل اخلاقي و شرعي در حاشيه قرار دارد.

وي يادآور شد: براي فراگيري مسائل شرعي و احكام ديني فرزندان هزينه نمي شود و مديون فرزند خود مي شوند، اما براي مسائل مادي هزينه هاي گزاف مي شود.

به گفته وي، اگر همه افراد خانواده به وظايف خود آشنا باشند و وظايف خود را به درستي انجام دهند خانواده هاي علوي و مدني خواهيم داشت./1307/پ602/ب1

ارسال نظرات