۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۸۹۳۲۸
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

شهادت بر ابلاغ رسالت رسول خدا از سوی انبیاي پیشین

آیت الله حیدری گفت: شاهد بودن بر مسلمانان، شاهد بودن بر ائمه اطهار، شاهد بودن بر انبیای پیشین و شاهد بودن بر اجرا و یا عدم اجرای احکام شرعی از سوی مسلمانان در دنیا، ۴ نظر بیان شده است که همه آنها درباره پیامبراکرم(ص) صادق است.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در سلسله جلسات فی رحاب نهج البلاغه در حوزه الغدیر با اشاره به خطبه ۱۱۶ امیرمؤمنان در نهج البلاغه اظهار داشت: هر انسانی نیازمد اسوه و الگو است و تربیت بدون ارئه الگو ممکن نیست از سوی دیگر انسان زمانی که خواهان تهذیب و تربیت نفس باشد باید از شخصیت کاملی تبعیت کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انسان کامل در جهان هستی حضرت ختمی مرتبت است، عنوان داشت: امیدواران به تربیت و رحمت الهی و قاصدان رسیدن به مدارج کمال و قرب الهی باید از آن حضرت الگوبرداری کنند؛ آن حضرت الگوی اعلی برای همگان تا روز حشر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر  چه از خداوند نازل و رسولش مأمور به ابلاغ شود بر حق است، خاطرنشان کرد: رسالت همه انبیا جز محمدمصطفی(ص) ناقص است؛ زیرا حدیث «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» به خوبی گویای آن است که همه انبیا در این باره مبعوث شده و آن بزرگوار خاتمه و تکمیل کننده مکارم اخلاق بود.

آیت الله حیدری ادامه داد: حضرت ختمی مرتبت در آیات بسیاری به شاهد، مشهود و منذر یاد شده است و در کتب روایی ذکر شده که به هنگام انذار مردمان، سرخ روی و مضطرب می شد.

وی با بیان اینکه پیرامون شاهد بودن رسول خدا(ص) ۴ نظر بیان شده است، افزود: شاهد بودن بر مسلمانان، شاهد بودن بر ائمه اطهار، شاهد بودن بر انبیای پیشین و شاهد بودن بر اجرا و یا عدم اجرای احکام شرعی از سوی مسلمانان در دنیا، ۴ نظر بیان شده است که همه آنها درباره پیامبراکرم(ص) صادق است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «و قل اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون ...» گفت: رسول خدا(ص) به اذن الهی از چنان قدرتی برخوردار است که از اعمال و عاقبت همه انسان ها خبر دارد، چنین قدرتی در اختیار اهل بیت(ع) نیز قرار داده شده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه پیامبر(ص) بر انجام رسالت رسولان شاهد است، تصریح کرد: نخستین رسولی که مورد حساب و کتاب قرار می گیرد حضرت نوح است که برای اثبات ابلاغ رسالت، حضرت ختمی مرتبت را به عنوان شاهد یاد می کند./۹۴۵۶/پ602/ب1

ارسال نظرات