۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۳۱۲
آیت الله صدیقی:

کسی که در خط انقلاب، دین و شهدا باشد به مقصد اعلی خواهد رسید

امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که در خط انقلاب، دین و شهدا باشد و از خط ولایت خارج نشود به مقصد اعلی خواهد رسید.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: قرآن کریم شامل آیاتی است که اسباب عاقبت بخیری انسان است و خدای متعال ما را به وسیله این آیات راهنمایی کرده تا در صراط ولایت تثبیت شده و در طوفان‌ها نلغزیم.

وی افزود: دل باید همواره با ریسمان محبت به خداوند و اولیای الهی متصل باشد؛ ریسمان ذکر، عشق و محبت، به نوعی نور الهی است که وجود انسان را با دریای بی ساحل هستی مرتبط می‌کند؛ کسی که در مسیر معنویت، اخلاق، مردانگی، شرف و عزت باشد هیچ کسی نمی‌تواند خط او را عوض کند و به ذلت، بی هویتی، وابستگی و سلطه پذیری ببرد.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: کسی که در خط انقلاب، دین و شهدا باشد و از خط ولایت خارج نشود به مقصد اعلی خواهد رسید و گام او تثبیت خواهد شد و هیچ گُردانی نمی‌تواند او را از خط دیانت، شرافت، متانت، غیرت و عفت خارج کند؛ توجه به باطن برای کسانی که اهل سِر و باطن هستند مفید و کارساز است؛ انسان همواره باید دست به دعا و سائل بارگاه محبوب دل باشد.

وی افزود: رضای خدا در طاعت حق پنهان شده است، هیچ‌گاه بدون جواب و اذن حرکت نکنیم و با طاعت حق قرین باشیم؛ گاهی کوچکترین کار خیر انسان طوری در درگاه خداوند متعال خوشایند و مقبود می‌افتد که خداوند توفیق انجام خیرات بعدی را برای او میسر می‌کند.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: هر طاعتی که در مسیر انسان قرار گرفت، بهتر است که از آن استقبال کند؛ خداوند متعال ولیّ خود را در میان مردم کوچه و بازار پنهان کرده است حتی شاید ظاهراً آن شخص برای ما خوشایند هم نباشد.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند استجابت را در ادعیه پنهان کرده است بنابراین از هر فرصتی برای دعا و مناجات با خدا استفاده کنیم، در کتب معتبر زمان‌های خاصی برای اجابت دعا تعیین شده است که از جمله این اوقات می‌توان به شب جمعه، شب قدر، شب نیمه شعبان، بین خطبه خطیب جمعه و نماز جمعه، دعای بعد از قرائت صد آیه قرآن، در محضر پدر، در زمان اولین نگاه به خانه کعبه و زمان نزول باران اشاره کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: باران، روزیِ آسمانی مخلوقات است که با اراده حق تعالی نازل می‌شود بنابراین در زمان دریغ شدن این نعمت، مستحب است نماز باران خوانده شود؛ وجود مبارک امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه یک دعا دارد که از خدای متعال طلب باران می‌کند زیرا اسراری در باطن باران وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت، آسمانِ دارای باران است و ولایت، خودِ باران است؛ ولایت دل‌ها را اشباع می‌کند و واسطه فیض است؛ ولایت اولیای الهی دل انسان را به آسمان ولایت متصل می‌کند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات