۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۲۹۷
۲۱ آذرماه؛

نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» برگزار می‌شود

نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» ۲۱ آذرماه با سخنرانی علی عسگری و آیت‌الله اعرافی در صداوسیما برگزار می‌شود.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین سید رضی معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما، امروز در نشست خبری همایش «اخلاق و رسانه» که در سالن جلسات مذاکرات صداوسیما برگزار شد، گفت: نخستین همایش علمی پژوهشی «اخلاق و رسانه» روز چهارشنبه 21 آذرماه با سخنرانی عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صداوسیما و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و با حضور صاحب‌نظران و فعالان در حوزه رسانه و حوزه‌های علمیه در صداوسیما برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 موسسه حوزوی و دانشگاهی در این همایش مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: همایش «اخلاق و رسانه» با مشارکت نهادهای مختلف حوزوی و نهادهای دانشگاهی برگزار می‌شود؛ لازم به ذکر است که پس از برگزاری همایش اصلی همایش‌های فرعی نیز در مراکز علمی برگزار خواهد شد.

رضی باتأکید بر اینکه در این همایش، اخلاق و رسانه آسیب‌شناسی می‌شود، اظهار داشت: در این همایش به‌صورت علمی اخلاق رسانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.  

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با اشاره به‌ضرورت برگزاری این همایش، ابراز کرد: ما در حوزه‌های رسانه‌ای مانند سایر حوزه‌های اجرایی و عملیاتی نیازمند چارچوب‌هایی هستیم تا فعالیت‌های رسانه‌ای را در حوزه اخلاق جهت دهد همچنین این همایش در راستای تولید دانش نظری می‌تواند کمک شایانی به حوزه رسانه داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز رسانه‌های جدید در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند ازاین‌رو لازم است به رعایت اخلاق در رسانه و بیان فضیلت‌های آن از منظر علوم دینی و اسلامی بیشتر توجه شود.

رضی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: امروز فعالیت رسانه‌های جدید بسیار گسترده شده ازاین‌رو لازم است در حوزه رعایت اخلاق ما چارچوب‌هایی را مطرح کنیم تا آن‌ها در مباحث مختلف آموزشی، عملیاتی و کارکردی بتوانند در اختیار فعالان حوزه رسانه‌ای قرار بگیرند و از بی‌اخلاقی‌ها و بداخلاقی‌هایی که ممکن است در فعالیت‌های رسانه‌ای صورت بپذیرد جلوگیری شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما با بیان اینکه در این همایش حوزه‌های علمیه و مؤسسات وابسته کمک‌های فراوانی داشتند، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه به‌صورت جدی و فعال در این همایش شرکت داشتند و مجموعه‌ مقالات ارسالی به دبیرخانه عمدتاً از فضلای حوزوی و کسانی بودد که در حوزه‌های معارفی فعالیت دارند؛ این فعالیت باید مستمر و ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ثبت یک مرام‌نامه اخلاقی و یا منشور اخلاقی برای رسانه هستیم، عنوان کرد: امیدوار هستیم در این همایش که با حضور مؤسسات دانشگاهی و حوزوی برگزار می‌شود بتوانیم به یک ترسیم نقشه راه اخلاق‌مداری در رسانه دست‌ یابیم./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات