۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۸۹۲۹۳
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

پژوهش سبب عمق بخشیدن به فعالیت های علمی طلاب خواهد شد

حجت الاسلام زارع با بیان این که تحقیق و پژوهش در حوزه سبب عمق بخشیدن به فعالیت های علمی طلاب خواهد شد، گفت: رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه مسیر تولید علم را برای طلاب هموارتر می کند.
مدیر سفیران هدایت ساری

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، توجه به امر پژوهش به منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اسلامی را امری ضروری برای طلاب حوزه دانست.

وی با بیان این که پژوهش در طول تاریخ همواره جز مهم ترین ارکان حوزه های علمیه به شمار می رفته است، افزود: رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه موجب تحولی شگرف در شاخص های علمی حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که عدم توجه به پژوهش از نشاط علمی حوزه می کاهد، بیان داشت: در حال حاضر مدیران و اساتید مدارس علمیه باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تربیت و پرورش طلاب نخبه و پژوهشگر بهره گیرند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که موضوع پژوهش در حوزه دارای سابقه ای طولانی است و علمای بزرگ دین با تحقیق و پژوهش جایگاه اسلام ناب را در جهان حفظ کردند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه جایگاه علمی خود در جهان اسلام را مرهون تلاش هایی است که در عرصه تحقیق و پژوهش کشیده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر تحقیق و پژوهش در عرصه های مختلف علوم دینی نبود امروز بسیاری از مسائل روز جامعه اسلامی بی پاسخ باقی می ماند، تصریح کرد: حال حاضربه دلیل پژوهش های دینی که از سوی محققان و پژوهشگران حوزوی صورت گرفته، بسیاری از مسائل بی پاسخ در دنیای اسلام حل شده است.

معاون پزوهش حوزه علمیه مازندران از تحقیق و پژوهش به عنوان عامل دوام و بقای حوزه در طول تاریخ یاد کرد و گفت: امروز نیز آن چیزی که می تواند جایگاه علمی حوزه را در جامعه اسلامی حفظ و تقویت کند، تحقیق و پژوهش های کاربردی است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که تحقیق و پژوهش در حوزه سبب عمق بخشیدن به فعالیت های علمی طلاب خواهد شد، بیان داشت: رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه مسیر تولید علم را برای طلاب هموارتر می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسیر اجتهاد در حوزه تنها با تحقیق و پژوهش برای طلاب هموار می شود، خاطرنشان کرد: باید با توجه بیشتر به امر تحقیق و پژوهش در جهت رشد و تقویت تولیدات علمی حوزه گام های محکم تری برداریم./۹۵۰/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات