۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۸۹۲۷۷
حجت الاسلام محمودی خبر داد؛

حضور ۱۰۰ مبلغ بومی در شهرستان دورود

رییس تبلیغات اسلامی دورود از فعالیت ۱۰۰ مبلغ بومی در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اعزام و فعالیت مبلغان تبیین ارزش ها، دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.
رییس تبلیغات اسلامی دورود

حجت‌الاسلام محمد محمودی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعزام مبلغان به مساجد شهری و روستاها بیان داشت: از مهم ترین وظایف این اداره اعزام مبلغ است که در طول سال و به مناسبت های مختلف از ظرفیت مبلغان اعزامی استفاده می شود.

وی با اشاره به حضور مستمر مبلغان در شهرستان دورود افزود: از ظرفیت این مبلغان در زمینه تشکیل کلاس های معارف اسلامی، تبیین ارزش ها، دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم ادعیه و زیارت، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و خطابه استفاده می شود.

حجت الاسلام محمودی برپایی کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تفسیر، برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی، پاسخگویی به شبهات، نظارت بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی مساجد، برگزاری محافل آموزش قرآن کریم را از دیگر فعالیت های روحانیان بومی این شهرستان عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سایه فعالیت مبلغان در مناطق شهری و روستایی شاهد اعتلای روز افزون فرهنگ اسلامی در جامعه به‌ ویژه در بین قشر جوان باشیم.

رییس تبلیغات اسلامی دورود در ادامه با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی با حضور مبلغان در مدارس راهنمایی و دبیرستان ها خاطرنشان کرد: این گفتمان ها با موضوعات سواد رسانه ای، آسیب های اجتماعی، دین و زندگی و اقتصاد مقاومتی در مدارس شهری و روستایی برگزار می‌شوند.

وی برگزاری گفتمان های دینی را از برنامه های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی برای قشر جوان خواند و اظهار کرد: گفتمان های دینی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی، پاسخ به شبهات و سؤالات دانش آموزان در مدارس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: تقویت هویت دینی فرهنگی در نسل جوان و ایجاد بینش و توانایی تحلیل رویدادهای فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری گفتمان های دینی است./9451/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات