۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۹۲۴۰

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی رییس مجتمع ‌آموزش عالی فقه شد

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با حکم رییس جامعه المصطفی العالمیه به عنوان رییس جدید مجمتع آموزش عالی فقه معرفی و جایگزین حجت الاسلام محامی شد.
تلخابی

به گزارش خبرگزاری رسا، در جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محامی، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی به عنوان رئیس جدید مجتمع معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعة المصطفی، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه)، به خدمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین محامی اشاره نمود و اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین محامی سال های متمادی با حضور در مجتمع آموزش عالی فقه، منشأ خیر و برکت بوده، این مجموعه فاخر را به قله های تعالی رساند.

وی در ادامه با اشاره به این که با ورود به مدرسه حجتیه، احساس خاص معنوی به آدمی دست می دهد، خاطرنشان کرد: معنویتی که در این اماکن وجود دارد، حاصل نورانیت حاصل از اعمال، عبادت ها و رفت و آمد علمای برجسته ای است که امروز بر سر سفره این عزیزان ارتزاق می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که مدرسه حجتیه بعد از مدرسه فیضیه، دومین مرکز تأثیرگذار حوزوی است، یادآور شد: مجتمع آموزش عالی فقه اکنون به عنوان نماد فعالیت های بین المللی حوزه و المصطفی در سراسر گیتی شناخته می شود.

رئیس جامعه‌‌المصطفی به تحصیل و تدریس شخصیت های تأثیرگذار حوزوی در مدرسه حجتیه اشاره نمود و ابراز داشت: مجتمع آموزش عالی فقه در کنار مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، اصلی ترین مرکز علمی و آموزشی جامعة المصطفی به شمار می رود که در آن رشته های تخصصی گسترده ای ارائه می گردد.

وی با بیان این که مدیریت مجموعه ای مانند مجتمع آموزش عالی فقه، نیازمند شخصیتی توانمند است، ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین محامی در شانزده سال مسئولیت، الگویی موفق از مدیریت را ارائه نمود؛ وی با مجاهدت شبانه‌روزی و اخلاص توأم با تعهد به انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) این مجموعه را به خوبی اداره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین محامی آرامش، اطمینان و دلگرمی را در طلاب و کارکنان این مجموعه ایجاد می کرد، خاطرنشان ساخت: در این سالیان، در مجتمع آموزش عالی فقه ابتکارات بسیار ارزشمندی روی داد که می‌توان از آن به عنوان الگویی حوزوی در ابعاد مختلف نام برد؛ ارائه آموزش های جدید و اضافه شدن دروسی به عنوان مکمل دروس سنتی حوزه و راه اندازی رشته فقه و معارف، از ابتکارات این مجتمع بود.

وی افزود: بسیاری از فقه هایی که در مجتمع آموزش عالی فقه طراحی و اجرا می شود، نمونه ای ندارد؛ این مهم را می‌توان به عنوان دستاورد در اختیار حوزه های علمیه قرار داد.

رئیس جامعه‌‌المصطفی به طراحی نظام های رشته ای جامعه المصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: نظام سطوح در کنار نظام رشته ای، از ابوابی است که در مجتمع آموزش عالی فقه اجرا شده است؛ این مهم باید مورد توجه مدارس و مراکز دیگر المصطفی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که همه قدردان زحمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محامی هستیم، اذعان داشت: از این که از وجود با برکت حجت الاسلام والمسلمین محامی در جایی دیگری استفاده خواهد شد، بسیار خرسندیم.

وی ویژگی های معنوی شخصیت حجت الاسلام والمسلمین محامی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایشان بدون هیچ دلبستگی و با کمال اخلاص، همواره پیگیر معرفی مدیر جدید بود تا تجارب ارزشمند خویش را که در طول زمان حاصل شده ارائه نمایند.

رئیس جامعه‌‌المصطفی برخورداری مجتمع آموزش عالی فقه از اساتید ارزشمند و مجرب را از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: گستره نیروهای توامندی که در سایه همکاری با حجت الاسلام والمسلمین محامی تربیت شده و خوش درخشیده اند، کار را برای انتخاب مدیر جدید سخت می کرد؛ لذا با مشورت حجت الاسلام والمسلمین محامی، تعدادی از دوستان معرفی شدند که نهایتاً بنا شد تا در این جایگاه از ظرفیت های برادر عزیزمان حجت الاسلام والمسلمین تلخابی استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به ویژگی های علمی و موفقیت های تدریسی حجت الاسلام والمسلمین تلخابی اشاره نمود و اذعان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تلخابی ارتباط خوب و صمیمی با طلاب و همکاران داشته، شخصیت فاضل و اندیشمندی است که در نظام اسلامی به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری نیز خدمت رسانی می کند.

وی در پایان جوانی و نشاط در پیگیری فعالیت ها را از ویژگی های خاص حجت الاسلام والمسلمین تلخابی دانست و ابراز داشت: خوش اخلاقی و بشاشیت در کارها و ارتباط صمیمی و عاطفی با طلاب، از مهمترین شاخصه های رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی نیز در ادامه این جلسه، مجتمع آموزش عالی فقه را نماد علمیت جامعة المصطفی دانست و یادآور شد: توجه به کیفیت آموزش، احیا و تقویت سنت های نانوشته اصیل حوزوی، اخلاقیات و معنویت طلاب، انجام پژوهش های عمیق علمی، واگذاری امور به طلاب و تقویت مشارکت ایشان در اداره مجتمع، حمایت و گسترش تشکل های فرهنگی و انجمن های علمی، از مهمترین رویکردهایی است که به همت دوستان و همکاران انجام شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی همکاران مجتمع آموزش عالی فقه، اظهار داشت: همه دوستان و همکاران مجتمع آموزش عالی فقه همواره به صورت خودجوش کارهای بر زمین مانده را پیگیری و به سر انجام می‌رساندند؛ لذا خداوند متعال نیز به تمام امور این مجموعه برکت عطا می فرمود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر رشد و تقویت روز به روز بنیه های علمی مجتمع آموزش عالی فقه، خاطرنشان کرد: از تمامی همکاران تقاضا داریم با حجت الاسلام والمسملین تلخابی همکاری داشته باشند تا شاهد رشد روز به روز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه نیز در ادامه این نشست با بیان این که جامعة‌المصطفی به عنوان جزئی از حوزه های علمیه، سربازی صاحب الزمان(عج) را افتخاری بزرگ می داند، خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که در این مجموعه بزرگ در کنار اندیشمندی فاضل و پرتلاش و دارای روحیه جهادی خدمت رسانی می کنیم.

وی با اشاره به این که امیدوارم بتوانم پاسخگوی حسن اعتماد رئیس جامعه المصطفی باشم، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محامی شخصیتی فاضل، پیگیر و جدی با همتی بلند است که هر جا باشند، موفق و سربلند عمل خواهند نمود.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی با بیان این که مسیر مدیریتی حجت الاسلام والمسلمین محامی را با قدرت دنبال خواهیم نمود، خاطرنشان کرد: جایگزینی استاد محامی کار را برای مدیر جدید سخت می کند؛ امیدوارم بتوانیم در طی مسیر برنامه ریزی های صورت‌گرفته موفق عمل نموده، از همه ظرفیت ها و همکاری دوستان بهره برداری نماییم.

وی در پایان ارتقای کیفی برنامه ها و پرورش دانش آموختگان با بنیه علمی بالا را مهمترین هدف گذاری آتی خود عنوان کرد و ابراز داشت: تربیت طلاب فاضل و قوی، نیازمند اساتیدی مجرب و متخصص، با برنامه آموزشی پویا و مترقی است که این مهم با همکاری و مشورت دوستان به ویژه حجت الاسلام والمسلمین محامی پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای المصطفی نیز در بخش دیگری از این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام المصطفائیان به ویژه زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در دوران شکوفایی و رشد و تعالی خود قرار دارد.

وی انتخاب مسئولان و مدیران را از المصطفائیان، از مهمترین دلایل رشد و شکوفایی جامعة المصطفی دانست و اذعان داشت: جامعة المصطفی به مرحله ای از بالندگی رسیده است که مدیران خود را تربیت، پرورش و انتخاب می کند. حتی محموعه های دیگر نیز از ظرفیت های نیروی انسانی متخصص و زبده جامعةالمصطفی استفاده می‌نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر افزود: مجتمع آموزش عالی فقه به عنوان ستون فقرات المصطفی، همچون مشعلی فروزان، دانش آموختگان فراوانی تربیت نموده است؛ ثمرات این شجره طیبه را در جای جای عالم می بینیم که خدمات بزرگی را به جامعه بشریت ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به ویژگی های شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین محامی اشاره نمود و ابراز داشت: مجتمع آموزش عالی فقه دربردارنده مجموعه از نیروهای انسانی متخصص و معنوی است که در جهان نور افشانی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر توانمندی های حجت الاسلام والمسلمین تلخابی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: برخورداری از شور و نشاط جوانی و نیز علم و درایت مثال زدنی، از محسنات حجت الاسلام والمسلمین تلخابی است که در ایشان نهادینه شده است.

در بخش پایان این جلسه حجج اسلام والمسلمین عابدیان و خیریان به نمایندگی از اساتید و کارکنان مجتمع آموزش عالی فقه در سخنانی ضمن تبریک به حسن انتخاب حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، از تلاش های مجاهدانه حجت الاسلام والمسلمین محامی تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن تقدیر و تشکر زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین محامی، حجت الاسلام والمسلمین تلخابی به عنوان رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه معرفی شد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات