۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۹۲۳۲
امام جمعه درمیان:

مسؤولان به جای حرف به قول‌های داده شده عمل کنند

امام جمعه درمیان گفت: آقایان به جای حرف برای مردم، به قول‌های داده شده خود عمل کنند و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.
خزاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان صبح امروز در مراسم اولین سالگرد شهید کاردیده که در هیات ابوالفضلی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: باید راه شهدا را برویم و اجازه ندهیم راه شهدا تغییر کند.

وی گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند هر کسی که به شهید سلام کند شهید نیز جوابش را می‌دهد و ایشان همواره به قبر شهدا می‌رفتند و بر دیدار از قبر شهدا تاکید می‌کردند.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه باید بدانیم که شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی می‌خورند، افزود: بسیاری از شهدا در غربت و شهر غریب به شهادت رسیدند و در روایات آمده که فرشتگان بر سه گروه گریه می‌کنند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: این فرشتگان برای سه گروه شامل کسانی که در غربت جان می‌دهند و یتیمی که نیمه شب بهانه پدر را می‌گیرد و پدر و مادری که جوان از دست می‌دهند‌، گریه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا به ما می‌گویند خوف و ترس نداشته باشید و آن‌ها نعمت و برکت را در مقابل چشم ما نگه می‌دارند، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر مجاهدت در راه خدا داشته باشیم هم آخرت خود و هم دنیا دیگران را آباد می‌کنیم.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها امروز قافیه را می‌بازند و می‌گویند باید با آمریکا مذاکره کنیم تا مبادا آن‌ها ما را بمباران کنند؛ این صحبت‌ها با ادبیات امام راحل و مقام معظم رهبری همخوانی ندارد.

حجت الاسلام خزاعی اظهار کرد: شهدا گلچین شدند و شهادت، هدیه خداوند متعال است چرا که شهادت به پدیده افتخارآمیز در دنیا و آخرت برای تمام انسان‌ها تبدیل می‌شود.

وی افزود: همه افراد یک روزی مرگ به سراغ آن‌ها می‌رود پس چه بهتر که مرگ در راه رضای خدا باشد بنابراین شهادت یک هدیه‌ای از سوی خداوند است.

امام جمعه درمیان گفت: هر کسی خانواده شهدا را راضی نگه دارد، خداوند را راضی نگه داشته است از این رو مسؤولان نباید تنها در مناسبت خاصی از خانواده شهدا سرکشی کنند بلکه این سرکشی‌ها و دیدارها باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: متاسفانه وضعیت امروز بازار، هرج و مرج است و نبض اقتصادی در مرزها به کندی می‌زند از این رو باید بازار سر و سامان داده شود.

وی عنوان کرد: آقایان به جای تعریف کردن جوک برای مردم، به قول‌های داده شده خود عمل کنند و مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

امام جمعه درمیان تصریح کرد: امروز چقدر بحران در اقتصاد کشور داریم؟، نمی‌توان نیروهای نظامی و انتظامی برای ما امنیت را به ارمغان آورند ولی برخی مسؤولان پشت میز خود بنشینند و نه تنها به فکر مردم نیستند بلکه برای مردم هم جوک تعریف می‌کنند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات