۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۹۲۱۵
امام جمعه تبریز:

جامعه نیازمند فرهنگ نوعدوستی و گذشت است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه با ترویج فرهنگ بخشش و گذشت، قابل حل است.
آل هاشم طالبیه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی، در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه طالبیه تبریز با بیان اینکه اسلام دین گذشت و رحمت است، گفت: نباید در مقابل کار بد، دست به انتقام‌گیری و تلافی جویی زد.

وی ادامه داد: انسان به دنبال این است که در جواب کار بد، انتقام گرفته و جوابش را با کار بد بدهد ولی در قرآن کریم به ما سفارش شده که در مقابل بدی، خوبی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی افزود: برای اینکه بتوان در جواب یک کار ناشایست، خوبی کرد، دو شرط اساسی وجود دارد، شرط اول این است که باید صابر بود، شکیبایی می‌تواند کار را به خوبی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: برخورداری از نیروی خرد و فکر جمعی دیگر شرط مورد نیاز است، باید بتوانیم محاسبه کرده و بفهمیم که بدی را با نیکی پاسخ دادن، اثر بهتری برای فرد و جامعه داشته و اختلاف و حسد را از جامعه ریشه‌کن می‌کند.

وی تأکید کرد: باید به آنچه می‌گوییم و تبلیغش می‌کنیم، عمل کنیم. در مقام دعوت مردم به سوی خداوند، باید اقدامی انجام دهیم که باطل را با سخن حق خودمان رسوا کنیم.

امام جمعه تبریز بیان داشت: گذشت و ایثار را در مساجد و منابر فرهنگ‌سازی کنید، کینه‌توزی و تلافی‌جویی هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تأکید کرد: با ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در جامعه، بسیاری از مشکلات اجتماعی، اخلاقی و بدبینی‌ها از بین می‌روند، انسان اگر کمی از حق خود بگذرد، بسیاری از مشکلات خیلی راحت حل می‌شوند./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات