۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۸۹۱۹۴

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور حجت الاسلام شاکری در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.
دانشگاه معارف اسلامی قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت روز دانشجو امشب با حضور حجت الاسلام روح الله شاکری رییس دانشگاه معارف اسلامی قم در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم گرمیداشت با برنامه های تریبون آزاد دانشجویی، پاسخ به پرسش های دانشجویان و تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی و فرهنگی همراه بود.

نمایندگان دانشجویان گرایش های مختلف دانشگاه معارف اسلامی در این مراسم به صورت صریح به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و سؤالات خود را با رییس و معاونت های آموزش و پژوهش این دانشگاه در میان گذاشتند.

حجت الاسلام شاکری در ابتدای این مراسم با تأکید بر این که حماسه 16 آذر سال 1332 در جهت مبارزه با آمریکا شکل گرفت، ابراز داشت: امروز شاهدیم که مرعوبان غرب در حال معکوس کردن گفتمان مقاومت و مبارزه هستند و به جای مقابله با آمریکا و استکبار جهانی به رویارویی با انقلاب و نظام پرداخته اند؛ این افراد همان وادادگانی هستند که مطرح می کنند جمهوری اسلامی چرا در سوریه و عراق حضور دارد و نمی دانند که اگر ما در سوریه و عراق با داعش مقابله نمی کردیم هم اکنون شاهد حضورشان در مرزها و خیابان های کشورمان بودیم.

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم با بیان این که امروز وظیفه ما مقاومت در برابر تهاجمات دشمن است، گفت: نباید عده ای با استناد به گرانی های موجود، اصل نظام و انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرد و آن را مظهر ذلت بدانند؛ هر انقلابی باید برای رسیدن به شکوفایی هزینه بپردازد و در برابر فشارهای دشمن مقاومت کند؛ اگر به تاریخ قاجار و سرنوشت برخی کشورهای عربی بنگریم معنای ذلت را در خواهیم یافت.

وی با بیان این که گفتمان مقاومت باید به وسیله دانشجویان تقویت شود، اظهار کرد: گفتمان مقاومت در سیره امام و رهبری این گونه بوده و هست که اگر همه جهان در یک سو قرار بگیرند، ایشان از راهی که انتخاب کرده اند منصرف نخواهند شد؛ امام خمینی(ره) به همه افراد جامعه آموختند که «ما می توانیم» در برابر آمریکا مقاومت کرده و پیروز شویم.

حجت الاسلام شاکری خطاب به برخی غرب گرایان و مرعوبان آمریکا تصریح کرد: چرا از آمریکایی که 40 سال است به صروت پی در پی از ما شکست می خورد، غول درست می کنید و به دنبال آن هستید که دانشگاه ها را منفعل سازید؟

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به این که دانشجویان و طلاب باید نیازهای جامعه را شناخته و در راستای برطف سازی آن نیازها تلاش کنند، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و حوزه های ما باید در راستای گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کرده و با پشتیبانی از رهبری، نقشی جدی در پیشرفت جامعه ایفا کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد و به آن ها لوح تقدیر و هدایایی اعطا شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات