۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۱۸۴
رییس ستاد اقامه نماز مطرح کرد؛

حروف مقطعه و اعجاز آن در قرآن

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: برخی از سوره‌های قرآن کریم با حروف مقطعه آغاز می‌شوند که یکی از دلایل اعجاز قرآن کریم نیز همین آیات هستند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در کلاسی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برخی از سوره‌های قرآن کریم مانند ق، ص، حج، جاثیه، و مریم با حروف مقطعه آغاز می‌شوند که یکی از دلایل اعجاز قرآن کریم نیز همین آیات هستند.

وی افزود: در قرآن کریم نیز خداوند متعال به مشرکان می‌گوید اگر می‌توانید و مدعی هستید آیه ای مانند همین آیات بیاورید؛ انسان از خاک چیزهایی مانند خشت، سفال و سرامیک می‌سازد اما خداوند از خاک ناچیز چندهزار رقم میوه، برگ و مزه خلق می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: برای اینکه اعجاز قرآن را بفهمیم باید در آیات آن تفکر کنیم و به تفاسیر مراجعه کنیم؛ اگر قرآن ساخته و پرداخته انسان بود قطعاً آدمی می‌توانست مانند آن را بیاورد؛ بر همین اساس نیز قرآن در آیات بسیاری به مشرکین نهیب می‌زند که اگر در گفتارتان صادق هستید کتابی مانند قرآن بیاورید.

وی در ادامه بیان داشت: زبان عمومی و همیشگی اعراب، زبان قرآن کریم یعنی زبان عربی است و اگر کسی می‌توانست مانند آیات قرآن را بیاورد قطعاً اعراب با تسلطی که به زبان عربی دارند باید می‌توانستند چنین کاری را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیات شریفه سوره مبارکه کوثر گفت: کلمات این سوره تنها منحصر به همین سوره است و در هیچ جای قرآن آورده نشده است؛ یکی دیگر از معجزات قرآن شرح زندگی پیامبران و انبیایی مانند حضرت موسی(ع) است؛ ایشان هر کاری را برای رضای خدا انجام می‌دادند و همواره مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گرفتند.

وی در ادامه افزود: حضرت موسی(ع) برای سقایت گوسفندان حضرت شعیب(ع) خالص بود و بی منت آنها را آب داد اما حضرت شعیب(ص) خوبی او را بی پاسخ نگذاشت و یکی از دختران خود را به نکاح او درآورد.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: برخی معتقدند تا پسر و دختر بزرگتر خانواده ازدواج نکرده، فرزندان دیگر نباید برای ازدواج اقدام کنند در حالی که این تفکر اشتباه است و پایه درستی ندارد؛ بعضی چیزها مانند همین مورد یعنی ازدواج و یا زایمان نوبتی نیست و زمان آن برای هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نباید به خاطر یکی، بقیه را از انجام امری خیر منع کرد.

وی در ادامه بیان داشت: چه اشکالی دارد وقتی دختری پسری را دیندار، با اخلاق و مناسب برای ازدواج با خود دید به او پیشنهاد ازدواج بدهد؟! مهریه لازم نیست حتما سکه و دلار باشد هر آنچه در توان طرف مقابل بود همان را به عنوان مهریه در نظر بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: اگر انسان برای ازدواج و هر کار دیگری رضای خدا را در نظر بگیرد خداوند قطعاً برای او بهترین شرایط را فراهم خواهد ساخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معنای حروف مقطعه قرآن این است که خداوند می‌خواهد بگوید ما از این حروف قرآن را فرستادیم شما با همین حروف چه کاری می‌توانید انجام دهید./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات