۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۸۹۱۸۲
آیت‌الله محمدی ری شهری:

تقوا مانع ضلالت انسان می‌شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیروی از دستورات الهی مانع گمراهی است، گفت: تقوا مانع ضلالت انسان می‌شود و انسان متقی هرگز در مسیر گمراهی قرار نمی‌گیرد.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق می‌فرمایند: بارالها؛ مرا در گمراه نشدن یاری بفرما، مقصود حضرت از این کلام این نیست که خداوند جبراً مانع گمراه شدن ایشان شود.

وی افزود: بلکه مراد حضرت از این کلام آن است که خداوند به ایشان توفیق دهد تا عوامل ضلالت و گمراهی را بشناسد و از آن اجتناب کند.

آیت‌الله ری‌شهری بابیان اینکه انسان باید موانع ضلالت را بشناسد و آنها را ایجاد کند، ابراز کرد: مهم‌ترین عامل ضلالت و گمراهی تبعیت از تمایلات نفسانی است؛ کسانی که به دنبال تمایلات نفسانی باشند نمی‌توانند راه حقیقی حق را بیابند و در مسیر الهی گام بردارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری موانع ضلالت را مهم‌ترین مانع در گمراه شدن انسان دانست و گفت: موانع ضلالت اموری هستند که رعایت آن‌ها انسان را از گمراهی مصونیت می‌بخشد به همین دلیل شناخت آن موانع و توجه عملی به آن‌ها فوق‌العاده مهم است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: شناخت موانع ضلالت به‌قدری مهم است که خداوند هنگام فرود آمدن حضرت آدم و حوا بر روی زمین به آن دو بزرگوار دستور داد به آن عمل کنند.

وی افزود: خداوند به آنان فرمود: اگر از طرف من برای شما هدایتی آمد در صورتی که به از آن پیروی کنید هدایت می‌شوید در غیر این صورت گمراهی و ضلالت در انتظار شما خواهد بود؛ بنابراین اصلی‌ترین مانع ضلالت پیروی از رهنمودهای حضرت حق است.

آیت‌الله ری‌شهری در پایان خاطرنشان کرد: تقوا مانع ضلالت انسان می‌شود و انسان متقی هرگز در مسیر گمراهی قرار نمی‌گیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات