۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۵۸۹۱۷۴
امیر سرتیپ حاتمی:

تحقیقات در ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است

وزیر دفاع با اشاره به توسعه فناوري ها و توسعه زيرساخت صنعت دفاعي کشور، گفت: تحقیقات در وزارت دفاع به عنوان یک مؤلفه اساسی در ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امیر حاتمی وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ حاتمی با حضور درنشست تخصصی ومقدماتی پنجمین جشنواره «سلمان فارسی» نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه ویژه  تحقیقات در وزارت دفاع اظهار داشت: مسئوليت اجرا، هدايت و راهبري ،آموزش، تحقيق و توسعه صنعت دفاعي تحت تدابير فرماندهي معظم كل قوا جهت ارتقای سطح علوم و تكنولوژي دفاعي و نيل به خودكفائي در صنايع نظامي از مهمترین وظایف وزارت دفاع درافزایش توان بازدارندگی است.

وزیر دفاع با اشاره به توسعه فناوري ها و توسعه زيرساخت صنعت دفاعي در طی سالیانی که همواره تحریم های ظالمانه علیه صنعت دفاعی و نظامی کشور اعمال شده بود اظهار داشت: موضوع تحقیقات در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان یک مولفه اساسی در ارتقاء قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمنان در طول 40 سال عمر پربرکت نظام اسلامی همواره  با انواع دشمنی، دسیسه، خدعه و نیرینگ علیه ملت بزرگ ایران اسلامی  در صدد تضعیف و از بین بردن این نظام مقدس برآمدند، تأکید کرد: بر حکم عقل و منطق و بر اساس تدابیر و رهنمود های حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» ضروری است پايش خودكفايي صنايع دفـاعي به منظور رهنمون سازي جريان تحقيق و توسعه صنعتي در مسير توسعه و بهبود مستمر بنيه دفاعي به منظور تقویت مولفه های بازدارندگی در وزارت دفاع پیاده سازی و اجرا شود.

امیر سرتیپ حاتمی با تبیین جایگاه و نقش شرکت‌های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان در توانمند سازی صنایع دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: فرمانده معظم کل قوا وزارت دفاع را به عنوان نمونه بارز همکاری صنعت و دانشگاه می‌شناسند و بر این نکته تأکید دارند که از عوامل برجسته پیشرفت صنایع دفاعی کشور ارتباط بخش دفاع با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.

وزیر دفاع در ادامه از محققین نیروهای مسلح و دانشمندان عرصه صنعت دفاعی  وزارت دفاع به عنوان مجاهدانی یاد کرد که با تلاش مضاعف و مستمر و نقش آفرینی در ارتقاء قدرت دفاعی، اقتدار و امنیت ملی را استحکام می‌بخشند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه بهره برداری موثر از ظرفیت، توان، تجربه و تخصص دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از مطالبات جدی فرماندهی معظم کل قوا است،‌ تأکید کرد: مناسبات ما براساس مدل راهبردی بلند مدت، هدف‌دار و بر پایه اعتماد متقابل به شکلی که باید همواره همکار و همپای هم باشیم تعریف شده و این رویکرد می‌تواند حرکت ما را به سوی ایجاد سازمانی سياستگذار و هماهنگ با اجراي تحقيقات علمي و فني شتاب بخشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه مجموعه های صنعتی، تحقیقاتی و دانش بنیان فعال در شبکه نیروهای مسلح می‌بایست به عنوان زنجیره‌های متصل به هم بالاترین نیازهای بخش دفاع را در کمترین بازه زمانی تأمین کنند تأکید کرد: این روند را باید به شکلی ادامه دهیم که منجر به ایجاد ظرفیت هایی برای رقابت در بازارهای جهانی شود.

وزیر دفاع در پایان از همکاری و تلاش جهادی مجموعه عظیم شبکه محققین و پژوهشگران وزارت دفاع که به رغم محدودیت‌ها و موانع پیش رو در عرصه مهم و راهبردی صنعت دفاعی قدم گذاشته اند تشکر و قدردانی کرد./۸۴۱/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات