۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۹۱۵۸
همراه با رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب؛

طلاب ممتاز مرکز فقهی ائمه اطهار تجلیل می شوند

معاون آموزش مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) از برگزاری مراسم تجلیل از ممتازان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همراه با رونمایی از ۵۰ عنوان کتاب در حوزه کلام و مذاهب اسلامی خبر داد.
تجلیل از پژوهشگران مرکز فقهی ائمه اطهار

حجت الاسلام اسدالله رئیسی معاون آموزش مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری مراسم تجلیل از ممتازان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خبر داد و اظهار داشت: در مراسمی که روز یکشنبه هفته آینده ۲۵ آذرماه در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار می شود 20 نفر از ممتازان سه مرکز تجلیل می شوند.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی ائمه اطهار با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار در حوزه کلام و مذاهب اسلامی فعالیت می کند و در کنار مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن و همچنین مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) در مرکز فقهی مستقر شده اند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: این مرکز همچون مرکز تخصصی تفسیر زیر مجموعه شورای عالی حوزه بوده و مدرک رسمی به طلاب خود ارائه می دهد، اما مدیریت کلی سه مرکز با آیت الله جواد فاضل لنکرانی است که سخنران این مراسم نیز خود وی خواهد بود، البته آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز به این مراسم دعوت شده است.

وی بیان داشت: در این مراسم همچنین از 50 عنوان کتاب که از سوی محققان و پژوهشگران مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) تألیف شده است نیز رونمایی خواهد شد که این آثار عمدتا در حوزه کلام و مذاهب اسلامی بوده و البته موضوعات دیگر را نیز شامل می شود.

معاون آموزش مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به «مذاهب اسلامی» و «مطالعات تطبیقی» به عنوان رشته های اصلی این مرکز یادآور شد: مرکز تخصصی ائمه اطهار (ع) در سال 1383 تأسیس و درسال1391 با موافقت شورای گسترش حوزه های علمیه به عنوان یکی از مراکز تخصصی رسمی ثبت گردید و فعالیت های خود را در دو رشته مذاهب اسلامی و مطالعات تطبیقی (تربیت محقق مذاهب اسلامی)، تحت نظارت مدیریت حوزه علمیه های علمیه انجام می دهد.

وی ادامه داد: این مرکز از ابتدا تا کنون بیش از 100 دانش پژوه جذب نموده که 30 نفر از آنها فارغ التحصیل شده و 70 نفر از ایشان مشغول به تحصیل و پژوهش هستند؛ دانش پژوهان این مرکز از ابتدا به تاکنون در قالب شش گروه به تحصیل پرداخته اند.

حجت الاسلام رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای فعالیت های آموزشی و پژوهشی خویش اقدام به برگزاری چند کارگاه کرده که برخی از آنها عبارتند از کارگاه آموزشی و تخصصی نقد جریان­ های تکفیری و سلفیه با حضور استاد حسن محمد حسن از مصر، آموزش فعالیت در فضای مجازی، آموزش کامپیوتر هر هفته یک جلسه و کارگاه روش و سبک مقاله نویسی در مشهد مقدس هستند./1330/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات