۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۸۹۱۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

تولید صنایع دستی در روستاها احیا شود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت توجه به تولیدات حوزه صنایع دستی، گفت: تولیدات صنایع دستی در منازل روستایی در کشورهایی همچون ژاپن و چین مرسوم است و این تولیدات جمع آوری شده و برای بسته بندی به کارخانه ارسال می شود.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای گروه جهادی سیدالشهداء شهرستان ریگان استان کرمان اظهار داشت: بسیجیان این گروه جهادی همانگونه که در جنگ تحمیلی پیشگام بودند امروز با جمعی از جوانان برای خدمت رسانی به بندگان محروم خدا پیش قدم هستند، در روایتی آمده است که مخلوقات، عیالات خدا هستند و بهترین فرد نزد خدا کسی است که به خلق خدا خدمت کند.

وی با بیان اینکه باید تولید صنایع دستی در روستاها احیاء شود، افزود: تولیدات صنایع دستی در منازل روستایی در کشورهایی همچون ژاپن و چین مرسوم است و این تولیدات جمع آوری شده و برای بسته بندی به کارخانه ارسال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در مناطقی که از نظر آب و هوایی محروم است، باید نوع کشت تغییر یابد، تصریح کرد: می توان محصولاتی را کشت کرد که علاوه بر درآمد خوب، به آب بسیار اندکی نیاز داشته باشد، همچنین می توان کارگاه های خیاطی را با استفاده از ظرفیت خیران راه اندازی کرد تا زنان روستایی در قالب یک کارگاه، تولیدات بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس، در هر گوشه ای از ایران زندگی می کند باید آن قسمت را آباد کند، باید از ظرفیت جوانان مناطق محروم استفاده کرد و در مسیر آبادانی گام برداشت، چرا در شهر اصفهان لباس بچه گانه از چین وارد می شود در حالیکه این لباس می تواند در همین منطقه تولید شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه عده ای باید در حوزه کار سیاست گذاری کنند و فرهنگ کار ایجاد شود، عنوان کرد: اگر در میان ما فرهنگ کار وجود نداشته باشد به این معنا است که در این بخش، محروم هستیم، همه باید ارزش کار را بدانیم چراکه در روایتی آمده است که هر کس با دست رنج خود برای خانواده کار کند، همانند جهادگر در راه خدا است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از فرزندان پسر منتظر هستند تا پدران آنان برایشان کار پیدا کنند، یادآور شد: امیدوار هستیم همانگونه که در مقابل آمریکا ایستادگی کردید، بتوانید در مقابل خشکسالی ایستادگی کنید و راهکارهای مناسبی برای رونق مناطق محروم در پیش گیرید.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: رسیدگی، به مناطق کویری سخت است برای مثال بعضی نقاط خور و بیابانک، گاز رسانی نشده است و برای رساندن گاز به یک روستا باید کیلومترها لوله گذاری کرد که محافظت و نگهداری از آن نیز دشوار است./1304/د103/ب1

ارسال نظرات