۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۹۱۰۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حفظ اقتدار علمی از شاخصه های حوزه انقلابی است

مدیر حوزه علمیه مازندران، تلاش و مجاهدت علمی را یکی از شاخصه های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: حوزه انقلابی همواره باید در جهت اقتدار علمی در جامعه اسلامی تلاش و از سکون علمی و پژوهشی پرهیز کند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کمیته بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با همه سختی ها و فرازونشیب ها در آستانه دهه چهارم قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی محصول سال ها تلاش و مجاهدت علما، روحانیت و ملت بزرگ ایران در دفاع بوده است.

وی به نقش برجسته روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اشاره کرد و افزود: روحانیت به عنوان پرچم دار نهضت انقلاب اسلامی نقش محوری و تعیین کننده ای در حرکت عظیم مردمی بر علیه رژیم طاغوت ایفا کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نفوذ کلام روحانیت در جامعه اسلامی نقش بسیار مهمی در پیشبرد نهضت انقلاب اسلامی ایفا کرد، بیان داشت: مردمی بودن مهم ترین شاخصه روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است و همین مسأله آثار و برکات ارزشمندی در جامعه اسلامی از خود به جای گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که روحانیت همواره مهم ترین پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب عامل تحقق بسیاری از پیروزی های چهار دهه اخیر بوده است.

وی، حوزه علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که نخستین جرقه های نهضت انقلاب از حوزه های علمیه زده شد و یک شخصیت روحانی پرچم این نهضت عظیم را عهده دار شد، بیان داشت: حوزه و انقلاب هیچ گاه از هم جدا نبوده و حوزه های علمیه در چهار دهه اخیر همواره پشتیبانی و حمایت همه جانبه خود را از انقلاب در عمل ثابت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز پرورش طلاب نخبه، انقلابی و متعهد یکی از شاخص های حوزه انقلابی است، خاطرنشان کرد: امروز همه توان و تلاش مدیران حوزه باید در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب به کار گرفته شود.  

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه انقلابی هیچ گاه نسبت به آسیب های پیش روی انقلاب و آرمان های نظام بی تفاوت نیست و موضع مناسبی خواهد داشت، افزود: همه تلاش و توان حوزه انقلابی در جهت صیانت و پاسداری از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تلاش و مجاهدت علمی را یکی دیگر از شاخصه های حوزه انقلابی برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی همواره باید در جهت اقتدار علمی در جامعه اسلامی تلاش کند و از سکون علمی و پژوهشی پرهیز کند./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات