۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۸۹۰۸۲
آیت الله حسینی بوشهری:

تصمیمات حوزه آموزش و پرورش مبتنی بر کار کارشناسی باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تصمیمات در حوزه آموزشی باید با کار کارشناسی باشد و تا نقطه قوت ها و ضعف ها و آسیب ها بررسی نشود، با صحبت کردن و فضاسازی چیزی حل نخواهد شد بلکه آسیب رسان است.
دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، نقش دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را در جامعه مؤثر دانست و گفت: باید با حساسیت نسبت به انتخاب مدارس و اساتید اقدام شود.

وی افزود: یکی از مسائلی مهمی که بیش از استاد با فرزندان جامعه سر و کار دارد و همیشه کنار دانش آموزان و دانشجویان و طلاب قرار دارد متن درسی است، کتب و متن های آموزشی باید به فهم دانش آموز کمک کند و نقش پیش برنده داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: کار شما بسیار مهم است البته هیچ کاری خالی از نقص نیست اما باید نقاط قوت را تقویت کرد و نقاط ضعف را کاهش داد، کتب آموزشی زمینه ساز رشد و ترقی دانش آموزان و راه یافتن آن ها به مراکز بالاتر است.

وی با اشاره به عدم رعایت حق کپی رایت و انجام کارهای تجاری با فعالیت های آموزشی و علمی ادامه داد: گاهی با یک نسخه الکترونیکی بدون رعایت حق کپی رایت زحمات را هدر می دهند و این کار عملا قلم شکستن و مبارزه کردن  در قالب فعالیت های تجاری با فعالیت های علمی است که متأسفانه در جامعه امروز کپی رایت ها حتی به مراکز دانشگاهی و مراکز مختلف سرایت کرده است و باید این نقیصه را برطرف کرد.

امام جمعه قم با این که غالبا جامعه در افراط یا تفریط است، ابراز داشت: اگر همیشه حد وسط بودیم دچار مشکل نمی شدیم، گاهی اوقات محیط های آموزشی ومعلمان آنچنان سخت گیرانه برخورد می کنند که دانش آموزان از درس و مدرسه حالت تنفر و انزجار پیدا می کند که این حالت افراط است.

وی عنوان کرد: گاهی هم کارها به صورت تفریطی انجام می شود و برای جبران برخی مسائل گفته می شود که تکالیف لازم نیست و دانش آموز به تفریح و استراحت بپردازد، کسانی که در  سالیان گذشته درس خواندند و پیگیری ها و جدیت های بیشتر دیده اند از نظر آگاهی و شناخت با کسانی که صرفا درصدد پاس کردن دروس هستند قابل قیاس نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تصمیمات در حوزه آموزشی باید با کار کارشناسی باشد و تا نقطه قوت ها و ضعف ها و آسیب ها بررسی نشود، با صحبت کردن و فضاسازی چیزی حل نخواهد شد بلکه آسیب رسان است.

وی اضافه کرد:کارهای خطابه ای فایده ندارد، باید در فضایی آرام، علمی و کارشناسی حرف ها زده شود تا مخالفان و موافقان نقطه نظرات خود را بیان کنند تا بعد از بررسی ها خروجی کار درست باشد؛ فضاسازی و جوسازی قبل از کار کارشناسی درست نیست.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: کسانی که رسالت آن ها ارتقای آموزشی و فرهنگی نسل جوان است که امیدهای آینده به شمار می روند کار مهمی بر عهده دارند، هرگاه بعد از کارهای کارشناسی و شنیدن نظرات گوناگون به یک تصمیم رسیدند همه تابع هستند.

ارسال نظرات