۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۹۰۶۴
نماینده مردم تبریز:

سامان بخشی بودجه حوزه فرهنگ در اولویت است

سعیدی گفت: کمیته «برنامه، بودجه و ساختار» جهت سامان بخشی بودجه حوزه فرهنگ و اعمال نظرات کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده است.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمداسماعیل سعیدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که بررسی چالش های فرهنگی کشور در مجلس یکی از برنامه‌های کمیسیون فرهنگی است، گفت: با وجود تمام شعارها و ادعاهای مطرح شده، سهم بودجه فرهنگی در بودجه‌های سالیانه همواره حداقلی بوده و توجه به حوزه فرهنگ فقط در شعارهای مسئولان پر رنگ بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته «برنامه، بودجه و ساختار» در کمیسیون فرهنگی خبر داد و افزود: اصلاح ساختار حوزه فرهنگ مدنظر کمیته است و پیشنهادات این کمیته در این راستا به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کمیته جهت سامان بخشی بودجه حوزه فرهنگ و اعمال نظرات کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده است، گفت: در نظر گرفتن بودجه 0.6 درصدی برای انقلابی که رنگ و بوی فرهنگی دارد، به هیچ عنوان کافی نیست و باید این رویه اصلاح شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با یادآوری اینکه سال گذشته از پیکره نحیف بودجه فرهنگی 300 میلیارد تومان کسر شد، افزود: کسر این رقم لطمه جبران ناپذیر بر حوزه فرهنگی داشت و این کمیته برای جلوگیری از چنین تصمیماتی، ساماندهی بودجه حوزه فرهنگ و بازگشت این ارقام به سرفصل بودجه فرهنگی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کسر این بودجه با حذف جدول 17 از بودجه سالیانه رقم خورد، ادامه داد: برای اعضای کمیسیون فرهنگی بازگشت جدول 17 موضوعیت ندارد، بلکه مسأله اصلی بازگشت اعتبارات خارج شده از سرفصل حوزه فرهنگی به همین حوزه است./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات