۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۹۰۶۱

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

بازدید سرزده امام جمعه تبریز از مدرسه امام صادق، هم اندیشی مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی، برگزاری کارگاه «تحول در علوم انسانی» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه حوزوی استان است.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در اقدامی سرزده، از مدرسه علمیه امام صادق(ع) تبریز بازدید و با اساتید، مدیران و طلاب این مرکز علوم دینی دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه تبریز در این بازدید، به بررسی مسائل و مشکلات این مرکز علوم دینی پرداخت و با حضور در کلاس‌های درس و ساختمان اداری، با طلاب، اساتید و مدیران این مدرسه علوم دینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هم اندیشی مدیران مدارس علمیه آذربایجان‌ شرقی برگزار شد

مدیران مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی طی جلسه‌ای با حضور معاونان حوزه علمیه استان، به بیان مشکلات و تبادل نظر برای حل و فصل آن پرداختند.

بنابر این گزارش، در این جلسه مسائل و مشکلات مربوط به مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی از سوی مدیران مطرح گردی و برای حل و فصل این مشکلات تبادل نظر و هم‌فکری میان مدیران و معاونان حوزه علمیه استان انجام شد.

همچنین در ادامه این جلسه معاونت‌های مدیریت حوزه علمیه استان به بیان مسائل معاونت مورد نظر خود با مدیران مدارس علمیه استان پرداختند.

کارگاه «تحول در علوم انسانی» در تبریز برگزار شد

کارگاه «تحول در علوم انسانی» به همت معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز و با سخنرانی دبیر کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی برگزار شد.

در این کارگاه که در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت نظریه سازی در علوم انسانی برگزار می‌شود، عطاءالله رفیعی آتانی،‌ دبیر کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و استاد حوزه و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و حجت‌الاسلام والمسلمین شیروانی، از اساتید حوزه علمیه سخنرانی کرد.

معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز پیش از این نیز اقدام به برگزاری چنین کارگاه‌های با عناوینی همچون «سرنوشت انسان‌ها در پرتو علوم انسانی» کرده بود.

تأکید بر راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان ها

حجت الاسلام اسحاقی، قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان ها تاکید کرد و گفت: وجود این دبیرخانه، مقوله وحدت حوزه و دانشگاه را از یک روز و هفته خارج کرده و موجب اهمیت یافتن آن می‌شود.

وی در جمع متولیان حوزوی تبریز با بیان اینکه تشکیل این دبیرخانه بصورت دائمی ضرورت داشت،‌ گفت: تجربه تشکیل چنین دبیرخانه‌ای باید در تمامی استان‌ها مورد استفاده و کاربرد قرار گیرد. وجود این دبیرخانه، مقوله وحدت حوزه و دانشگاه را از یک روز و هفته خارج کرده و موجب اهمیت یافتن آن می‌شود.

حجت الاسلام اسحاقی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود نشریه‌ای بصورت مشترک با آثار اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی طراحی و چاپ شود که این چنین نشریات علمی نقش بسزایی در حوزه پژوهش و تبیین دارند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات