۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۹۰۴۹

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه علمیه ماکو

مدیر حوزه علمیه ماکو گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه با هدف تربیت طلاب صاحب نظر در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عباس اختیاری، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو

حجت الاسلام عباس اختیاری، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: 48 طلبه در 4 پایه تحصیلی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو مشغول به تحصیل هستند که امسال این حوزه در پایه اول پذیرش نداشت.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو ادامه داد: در جهت آگاهی طلاب با مسائل سیاسی روز نشست‌های بصیرتی در حوزه علمیه ماکو به صورت ماهانه برگزار می‌شود که با عنوان حلقه‌های معرفتی هر هفته در قالب سه نشست اجرا می شود.

وی افزود: جلسات اخلاق به صورت مدون هرهفته برای طلاب با استفاده از اساتید برجسته اخلاق حوزه برگزار می‌شود و در این جلسات اخلاق سعی می‌شود مطالبی که مبتلابه بوده و مورد نیاز روز طلاب است، بیان شود تا گره‌گشای راه طلاب باشد.

حجت الاسلام اختیاری به برنامه‌های پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: برای تربیت طلاب پژوهش‌گر دو گروه علمی در قالب کانون علمی ادبیات فقه اصول در حوزه راه‌اندازی شده است و برای اعضای این دو گروه دوره‌های مختلفی برگزار شده و در آینده هم هفت دوره به عنوان کارگاه مقاله نویسی و تحقیق و پژهش برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال با هماهنگی آموزش و پرورش 11 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ماکو جهت اقامه نماز و تبلیغ معارف اسلامی به مدارس اعزام شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه ماکو گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه با هدف تربیت طلاب صاحب نظر در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود که اساتید به عنوان ناظر ایرادات طلاب را برطرف می‌کنند./۹۳۵/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات