۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۹۰۴۷
آیت الله طبرسی:

منبر و خطابه بهترین ابزار تبلیغی برای نهادینه کردن فرهنگ زکات است

آیت الله طبرسی به نقش مهم علما و روحانیان در ترویج پرداخت فرهنگ زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: منبر و خطابه بهترین ابزار تبلیغی برای نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه اسلامی است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد زکات استان با اشاره به اهمیت زکات در اسلام به تأکید خداوند متعال به اهمیت زکات و نماز در قرآن اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات موجب محو گناهان انسان می شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که زکات زمینه ساز نزول رحمت الهی بر روی زمین است، افزود: اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است و این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به مسأله پرداخت زکات است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نبی مکرم اسلام توجه ویژه ای به مسأله پرداخت زکات داشت، خاطرنشان کرد: زکات آن‌چنان جایگاه مهمی دارد که علاوه بر این‌که یک واجب دینی است جایگاه آن بعد از نماز عنوان شده است.

امام جمعه ساری همچنین با بیان این که زکات از مصادیق بارز صدقات در دین مبین اسلام است، افزود: این دستور عملی اسلام یکی از مهم ترین پشتوانه های مالی برای فقر زدایی در جامعه اسلامی است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که دین مبین اسلام برای همه امور امت اسلامی برنامه ای جامع ارائه کرده است، بیان داشت: عمل به احکام و دستورات دینی به طور حتم عامل رشد و تعالی امت اسلامی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به احکام و دستورات دینی از سوی آحاد مردم در جامعه تأکید کرد و گفت: پرداخت زکات موجب از بین رفتن فقر از چهره جامعه اسلامی می شود.

امام جمعه ساری همچنین به نقش مهم علما و روحانیان در ترویج پرداخت فرهنگ زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: منبر و خطابه بهترین ابزار تبلیغی برای نهادینه سازی فرهنگ زکات در جامعه اسلامی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه بخش مهمی از مردم با کارکردهای زکات در جامعه آشنا نیستند، بیان داشت: این وظیفه روحانیت است در منبرهای تبلیغی خود نسبت به بیان اهمیت و کارکردهای فرهنگ زکات با استدلال علمی و دینی بپردازد./۹۵۰/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات