۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۸۹۰۳۰
سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

اقدامات دبیرخانه شورای عالی حوزه خراسان متناسب با نیازهای روز جامعه است

حجت الاسلام دارابی دبیرخانه شورای عالی را متشکل از نخبگان و فضلای جوانی دانست که با دغدغه و هوشمندی مطابق نیازهای جامعه گام های علمی و اساسی بر می دارند.
حجت الاسلام دارابی

حجت الاسلام علی دارابی، سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از غرفه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان دوستان، فضلای جوان و نخبگان با دغدغه مندی، فراست و هوشمندی توانستند متناسب با نیاز امروز جامعه اسلامی گام های اساسی و علمی خوبی را بردارند.

وی افزود: این حرکت عظیم و همه جانبه و مورد توجهی است که از مشهدالرضا قطب علمی فرهنگی ومعرفتی ایران اسلامی آغاز شده که ان شاءالله بتوانیم از آن استفاده کنیم و بهره ببریم.

نقش محوری دبیرخانه شورای عالی و نیازهای جامعه

معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نقش محوری دبیرخانه در عرصه انسجام بخشی و وحدت آفرینی و همچنین ایجاد رویه های ارزشمندی که می تواند منجر به رشد و تربیت نسل جدیدی از طلاب و فضلای حوزوی شود که بتوانند پاسخگویی نیازهای مردم در عرصه های مختلف باشند مشهود است.

وی افزود: سبک زندگی مومنانه مورد نیاز مردم است و آنها در این مورد سوالاتی دارند ضمن آنکه زندگی در عصر حاضر، اقتضائاتی دارد که نقش عالمان فرهیخته و آگاه در پاسخگویی به آنها می تواند تاثیرگذار باشد.

سندچشم اندازه حوزه

حجت الاسلام دارابی گفت: در این نمایشگاه منابعی را دیدم که ما به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی به این منابع غنی به منظور تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم.

وی افزود: سندهای چشم اندازی که در جمهوری اسلامی مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است نیاز امروز و فردای حوزه های ماست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبیعتا حوزه ها با توجه به سرعت تحول در عرصه های مختلف اقتصادی سیاسی علمی فرهنگی اجتماعی که اتفاق می افتد باید همگام یا بلکه جلوتر از این رخدادها گام بردارند.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز ذهن پرسشگر جوان ایرانی نیازمند یک پاسخ حکیمانه است. این حکمت پروری یکی از رسالت های اصلی است که حوزه های علمیه در آن مسیر گام برداشتند.

وی افزود: ما امروز در این نمایشگاه شاهد حضور طیف وسیعی از طلاب جوان فاضل انقلابی بودیم که با درک شرایط حساسی که در آن قرار داریم و هجمه های عظیم فکری و فرهنگی که جبهه معارض انقلاب اسلامی طراحی و پیاده سازی می کند یک مقابله هوشمندانه را در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام دارابی در پایان گفت: امیدواریم این انسجام درونی در حوزه های علمیه که با محوریت دبیرخانه با حضور شخصیت ها و فضلای گرانسنگ حوزه علمیه در حوزه شکل گرفته و پایه گذاری شده، شاهد رونق بیش از پیش باشیم و این بهره مندی نه تنها برای خراسان رضوی بلکه برای کشور اسلامی و جهان اسلام ان شاءالله ارمغان بزرگی را به همراه داشته باشد./933/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات