۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۹۰۱۸
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

پایبندی به زی طلبگی در توفیق های پژوهشی مؤثر است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد به اهمیت فعالیت و ارتقای محتوایی آثار پژوهشی شاره کرد و گفت: پایبندی به زی طلبگی در توفیق های پژوهشی مؤثر است و طلبه ای در عرصه آثار پژوهشی موفق است که به دور از نگاه مادی و تیراژ محور به پژوهش و تولید آثار دینی نگاه کند.
پژوهش

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به اهمیت و ضرورت فعالیت پژوهشی طلاب اشاره کرد و بیان داشت: پژوهش پایه و اساس فعالیت های پژوهشی است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های پژوهشی در حوزه علمیه افزود: در راستای ارتقای فعالیت های پژوهشی درس پژوهشی در همه مدارس علمیه استان برگزار می شود و شرکت طلاب در جشنواره پژوهشی علامه حلی استان از دیگر برنامه هایی است که در زمینه تقویت روحیه پژوهشی طلاب نقش آفرین است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه کیفیت آثار پژوهشی در حوزه روز به روز در حال ارتقا است، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای کیفی آثار پژوهشی طلاب باید پژوهش را جدی تر پیگیری کنند و برای تولید کار پژوهشی مؤثر بایسته های لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است کارها و موضوعات پژوهشی طلاب را به سمت نیازهای جامعه هدایت دهیم، ادامه داد: این مهم در حد موضوعات پایان نامه طلبه ها سوق داده می شود و اثربخشی بیشتر نیازمند حمایت از کارهای پژوهشی و زمینه سازی لازم است.

حجت الاسلام شمسی فر خاطرنشان کرد: برای تقویت و رشد فعالیت های پژوهشی باید مسابقات علمی پژوهشی بیشتری در حوزه اجرا شود تا طلبه برای انجام فعالیت پژوهشی که در همه زوایای زندگی مؤثر است، آماده شود و به باور علمی برسد.

وی اظهار داشت: طلبگی فقط درس خواندن و گذراندن دروس حوزه نیست، تزکیه و تعلیم با هم باید مورد توجه طلبه قرار گیرد، چراکه اگر تزکیه نباشد تعلیم نیز معنایی ندارد، طلبه باید در تمام ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی ایفای نقش کند و طلبه موفق کسی است که در همه امور به پژوهش تکیه کند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه برای خدمت به جامعه و دین طلبه باید زی طلبگی داشته باشد، چراکه اگر علم نباشد ممکن است تلاش طلبه نتیجه معکوس بدهد طلبه باید در بحث علمی، پژوهشی و خانوادگی همواره رشد کند.

وی با بیان اینکه پایبندی طلبه به زی طلبگی در توفیق های پژوهشی مؤثر است، عنوان کرد: طلبه برای تولید آثار دینی باید به دور از نگاه مادی در حوزه پژوهش فعالیت کند./9451//۶۰۲/خ

ارسال نظرات