۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۸۹۰۰۹
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب در مدرسه علمیه الزهرا بجنورد

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب در مدرسه علمیه حضرت الزهرا(س) بجنورد ویژه طلاب سطح ۳ خبر داد.
حجت الاسلام حسین زاده

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: کارگاه دانش‌افزایی ادبیات عرب ویژه طلاب سطح 3 در مدرسه علمیه حضرت الزهرا (س) بجنورد برگزار شد.

وی با بیان اینکه تدریس مباحث این کارگاه بر عهده حجت‌الاسلام سلامی، استاد حوزه علمیه خراسان بود، افزود: در این دوره طلاب خواهر محصل در سطح 3 حوزه علمیه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه گفت: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون پنج دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در این استان برگزار شده و بر اساس برنامه اداره آموزش حوزه علمیه استان قرار است از این پس هر هفته یک دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید و طلاب تخصصی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شود.

وی افزود: امسال دوره‌های دانش‌افزایی بیشتر برای اساتید مدارس علمیه برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و در حالی که در سال‌های گذشته اغلب دوره‌های دانش‌افزایی برای طلاب برگزار می‌شود اما در رویه جدید اولویت دانش‌افزایی اساتید در زمینه‌های مختلف است تا از این طریق به ارتقای علمی طلاب کمک شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند./9314//۶۰۲/خ

ارسال نظرات