۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۸۹۰۰۲
آیت الله نوری همدانی:

وزارت ارشاد بر چاپ و نشر کتب نظارت کند| اجازه انتشار مطالب خلاف مبانی اسلام داده نشود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با انتقاد از وجود محتواهای غرب زده تأکید کرد که وزارت ارشاد بر چاپ و نشر کتب نظارت دقیق داشته باشد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با اشاره به این که غرب با ناتوی فرهنگی همه مفاخر ما را به حساب خودش نوشت، تأکید کرد: امام خمینی(ره) هیمنه و عظمتی که غرب در تفکر برخی افراد داشت را شکستند؛ برخی افراد به اندازه ای به غرب ابهت داده بودند که هنوز هم اثرات آن در جامعه موجود است.

وی با بیان این که وزارت ارشاد باید بر چاپ و نشر کتب نظارت دقیق داشته باشد، ادامه داد: ما امروز باید به دنبال شاخصه های اسلام ناب باشیم و بر اساس آن در جامعه محتوا تولید کنیم؛ برخی مسؤولان در جامعه هنوز هم غرب گرا هستند و این در حالی است که باید در راه مبارزه با غرب قرار داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از وجود محتواهای غرب زده در برخی کتب آموزشی و اشاره به این که باید بدانیم که غرب دشمن ما است و می خواهد فرهنگ اسلامی را از بین ببرد، خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: شما که در حال نشر کتب هستید، باید سعی داشته باشید تا در مطالب منتشر شده خود، مطلبی بر خلاف مبانی اسلام منتشر نکنید، بلکه در پی انتشار مطالبی باشید که با شاخصه های انقلاب اسلامی منطبق باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که غرب و هم پیمانانش در مقابل صفوف مسلمانان صف آرایی کرده اند، خطاب به ناشران آموزشی، یادآور شد: شما در این صف آرایی بسیار مؤثر هستید، زیرا می توانید جوانان را به گونه ای تربیت کنید که به مبارزه با استکبار بپردازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان این که ناشران آموزشی باید با مدرک گرایی مبارزه کنند، گفت: اسلام آن درس خواندنی را که صرفاً با هدف اخذ مدرک و رسیدن به پست و مقام باشد، نمی پسندد، بلکه آن درس خواندنی مورد رضایت اسلام است که با هدف خدمت به اسلام صورت گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به انتقادات فراوانی که در زمینه چاپ و نشر وجود دارد، عنوان کرد: ناشران آموزشی باید روحیه تحقیق و پژوهش را در جوانان زنده کنند و با تغذیه معنوی آن ها به مسؤولیت های سنگینی در قبال جامعه دارند، عمل کنند.

وی با بیان این که ریشه بسیاری از کمبودها در زمینه چاپ و نشر به دوران قبل از انقلاب باز می گردد، افزود: در آن دوران غرب بر کشور تسلط داشت و همین سبب شد تا هنوز هم در برخی تفکرها غرب گرایی وجود داشته باشد؛ برخی هنوز هم به غرب نگاه با عظمت دارند و در برابر آن خودباخته هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که موضوع علم و ترویج و نشر آن مورد تأکید قرآن کریم قرار گرفته است، گفت: دشمن در دوران قبل از انقلاب اسلامی به وسیله تهاجم فرهنگی راه بالندگی علوم اسلامی را بست، بنابراین امروز وظیفه ما این است که عقب ماندگی های آن دوران را جبران کنیم.

وی با بیان این که باید دانست که علم هدف نیست، بلکه وسیله ای برای پیشرفت اسلام و مبارزه با منکرات است، مطرح کرد: اگر در کتابی مطالب غربی و ضد ارزش چاپ شود، شما مسؤول هستید، اما اگر مطالبی به چاپ برسد که مظهر عزت و قدرت اسلام باشد، شما نیز در ثواب آن شریک خواهید بود./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات