۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۸۹۸۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

سکون علمی و پژوهشی در حوزه یک آسیب جدی است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: سکون علمی و پژوهشی در حوزه یک آسیب جدی است که سبب پیشی گرفتن رقبا در عرصه تولید علم در جامعه خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع کارکنان و پرسنل این مدیریت با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه در رشد و تعالی معنوی جامعه، حوزه های علمیه را رکن و محور اصلی توسعه و رونق علمی و معنوی در جامعه اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهم ترین پایگاه نشر و گسترش علم و معارف دینی به شمار می رفتند، افزود: امروز نیز این جایکاه رفیع و ارزشمند با تلاش ها و مجاهدت های علمی و معنوی علما و فقهای دینی حفظ شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه در تولید و گسترش علم همواره جزء مراکز نخست و تأثیرگذار در جامعه بودند، بیان داشت: در شرایط امروز جامعه که شاهد رشد و گسترش روز افزون علوم روز هستیم رسالت حوزه برای حفظ جایگاه خود بسیار سنگین تر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز مراکز علمی و آموزشی بسیاری در جامعه وجود دارد که تلاش می کنند در تولید علم و محصولات علمی و پژوهشی در رتبه های بالاتری از حوزه های علمیه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اما حوزه های علمیه به منظور حفظ مرجعیت علمی و پژوهشی خود امروز نیازمند جهش و تکاپوی بیشتری در این عرصه ها هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که سکون علمی و پژوهشی در حوزه یک آسیب جدی  است که سبب پیشی گرفتن رقبا در عرصه تولید علم در جامعه خواهد شد، بیان داشت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت های مناسبی که در حوزه وجود دارد انتظار داریم تولیدات پژوهشی هر روز افزایش چشمگیر تری پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز نیازمند شتاب بیشتری در مسائل تحقیقی و پژوهشی حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: پژوهش از جمله ارکان مهمی است که حوزه های علمیه می توانند به جریان تولید علم در حوزه شتاب بیشتری ببخشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه باید به صورت زیربنایی مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: امروز مدارس علمیه ما در مناطق مختلف استان باید یک برنامه مدون و مشخصی در حوزه پژوهشی باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر همه ظرفیت ها به منظور پرورش طلاب نخبه و مستعد در مدارس علمیه فراهم است، افزود: باید با یک هدفگذاری و برنامه ریزی مشخصی از همه این ظرفیت های موجود به نحو مطلوب استفاده شود./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات