۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۸۹۸۶
امام جمعه بجنورد:

نقش‌آفرینی برای فراگیرسازی گفتمان انقلابی‌گری از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان است

امام جمعه بجنورد با اشاره به رسالت خطیر جنبش دانشجویی در نظام اسلامی گفت: نقش‌آفرینی برای فراگیر کردن گفتمان جهادی و انقلابی‌گری از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، اظهار کرد: دانشگاه و دانشجو رسالت خطیری در جامعه اسلامی دارد و باید با درک این رسالت مهم در جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه شانزدهم آذر سالروز آغاز حرکت ضد استکباری و ضد استعماری جنبش دانشجویی بوده و این مهم باید مدنظر دانشجویان امروز قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جنبش دانشجویی خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل این‌جور است که ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: با توجه به این سبقه و صبغه جنبش دانشجویی در ایران، دانشجویان کشور در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده دارند که باید برای ایفای آن تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به برخی از رسالت‌های جنبش دانشجویی، اظهار کرد: نقش‌آفرینی در فراگیر سازی گفتمان انقلابی گری، افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی و داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام برخی از رسالت‌های دانشجویان در شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: آگاه‌سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری و کمک به تحقق تمدن اسلامی از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود از جنبش دانشجویی در کشور پیگیری و مطالبه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه در کنار این مزیت‌ها جنبش دانشجویی آفاتی نیز دارد که باید به آن توجه داشت، خاطرنشان کرد: ایفای نقش ابزاری، دور شدن از آرمان‌ها، پشت کردن به آرمان‌ها، سطح نگری و سطح اندیشی، افتادن در دام احزاب سیاسی و گم کردن هدف ازجمله آسیب‌هایی است که جنبش دانشجویی در ایران را تهدید می‌کند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات