۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۸۹۸۴
با حضور آیت الله اعرافی؛

آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه سمنان برگزار شد

آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید حوزه‌های علمیه استان سمنان با حضور آیات اعرافی و شاهچراغی و علما، اساتید و مدیران مدارس علمیه این استان برگزار شد.
معارفه مدیر حوزه علمیه سمنان معارفه مدیر حوزه علمیه سمنان معارفه مدیر حوزه علمیه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت والمسلمین سید علی مهدی نژاد مدیر سابق حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه جدید شهر علی آباد کتول در این نشست بزرگترین توفیق خود را خدمت به طلاب علوم دینی و تلاش در راستای تعالی حوزه های علمیه عنوان کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در مدت تصدی مسؤولیت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان سمنان اظهارداشت: زمانی که مدیریت استان به اینجانب سپرده شد، این استان رتبه بیست و نهم آموزشی کشور را داشت و تنها 30 استاد دارای مجوز تدریس داشتیم اما امروز به لطف خدا رتبه دوم کشور در ساماندهی آموزشی را داریم و استادی بدون مجوز تدریس نداریم.

مدیر سابق حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به هفت سال فعالیت خود در این بخش، گفت: در گذشته تنها در حوزه علمیه دامغان طلاب تا پایه هفت تحصیل می کردند اما امروز شاهدیم با تلاش های انجام شده طلاب در مدارس علمیه دامغان، سمنان و شاهرود تا پایه 10 تحصیل می کنند و پنج درس خارج در استان سمنان مورد تایید کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد با اشاره به فعالیت سه مرکز تخصصی حوزوی در استان سمنان با موضوعیت کلام، تبلیغ و تفسیر و فعال شدن حوزه سفیران در این استان، خاطر نشان کرد: در تبلیغ نیز حوزه علمیه استان سمنان جایگاه و فعالیت ممتازی دارد به شکلی که در حال حاضر سه برابر میانگین کشوری در استان سمنان مدارس امین داریم و 180 روحانی به عنوان طرح امین در مدارس شهری و روستایی دامغان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح امین را در استان سمنان از مهدهای کودک شروع کرده ایم افزود: همکاری بسیار خوب آموزش و پرورش با مرکز مدیریت حوزه علمیه استان سمنان شایسته تقدیر است و در این زمینه باید اعلام کنیم که در حال حاضر اقامه نماز جماعت در 400 مدرسه استان با حضور امام جماعت اقامه می شود.

گفتنی است، با پیشنهاد اعضای شورای حوزه علمیه استان سمنان و با موافقت مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان معرفی شد.

ارسال نظرات