۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۸۹۵۷
رییس قرارگاه مردمی اربعین خبر داد؛

خدمت رسانی به ۱۲۱۵۰۰ زائر از ۱۰ کشور در قرارگاه اربعین قم

قربانی کرم با بیان این که امسال قرارگاه مردمی اربعین ۲۷ روز به زائران حسینی خدمت رسانی کرده است، گفت: در این مدت ۱۲۱ هزار و ۵۴۴ زائر در مصلای قدس اسکان داده شدند.
قربانی کرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قربانی کرم رییس قرارگاه مردمی اربعین قم شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از مسؤولان، خیران و خادمان قرارگاه اربعین که در سالن همایش شهرداری برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین پرداخت.

وی با بیان این که امسال قرارگاه مردمی اربعین 27 روز به زائران حسینی خدمت رسانی کرده است، گفت: در این مدت 121 هزار و 544 زائر در مصلای قدس اسکان داده شدند که از این تعداد بیش از 80 هزار نفر زائر مرد و بیش از 40 هزار نفر زائر زن بوده اند.

قربانی کرم با اشاره به خدمت رسانی قرارگاه مردمی اربعین به زائران غیر ایرانی اظهار داشت: امسال به حدود 42 هزار زائر غیر ایرانی از سوی قرارگاه مردمی اربعین خدمت رسانی شده که حدود 80 هزار نفر از افراد ایرانی بوده اند.

وی با اشاره به میزبانی قم از زائران 10 کشور جهان در مصلای قدس ادامه داد: قرارگاه مردمی اربعین افتخار میزبانی زائران کشورهایی همچون روسیه، افغانستان، ترکیه، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، ایرلند، ازبکستان، عراق و هند را داشته است.

رییس قرارگاه مردمی اربعین قم با اشاره به آمار رو به رشد حضور زائران در قم و خدمت رسانی به آن ها ابرازداشت: در سال 85 و 96 بیش از 70 هزار زائر اسکان پیدا کردند اما این تعداد در امسال به بیش از 120 هزار زائر رسیده است.

وی با بیان این که همه دستگاه ها برای خدمت رسانی به زائران اربعیت بسیج شدند، به جزئیات این خدمت رسانی ها اشاره و عنوان کرد: در ایام اربعین بیش از 12 هزار ویزیت انجام شد و بیش از 160 پزشک و پرستار خدمات درمانی و بهداشتی اراده دادند.

قربانی کرم خاطرنشان کرد: هزینه های دارویی زائران بیش از 150 میلیون و هزینه درمانی آن ها بیش از 500 میلیون تومان بوده است، افزون بر این خدمت رسانی ها خدماتی رایگانی مانند پیرایشگاه، خیاطی، خدمات خودرویی و موبایلی انجام شده است و در مجموعه بیش از 36 هزار پرس غذا در 3 وعده صبحانه، ناهار و شام بین زائران حسینی توزیع شد./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات