۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۸۹۵۲
امام جمعه کرمانشاه:

جوامع دانشگاهی در تربیت دانشجوی ضدآمریکایی اهتمام ویژه داشته باشند

امام جمعه کرمانشاه گفت: جوامع دانشگاهی باید در تربیت دانشجوی ضدآمریکایی اهتمام ویژه داشته باشند و دانشجویانی با روحیه عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی به جامعه تحویل دهند.
آیت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما این هفته در جمع نمازگزارن کرمانشاهی با اشاره به بهترین سلاح برای مقابله با مستکبران، اظهار داشت: سعه صدر و شرح صدر در اسلام بسیار مورد تاکید است، چراکه از مهم‌ترین سلاح‌ها در مقابل مستکبران است.

امام جمعه  کرمانشاه به اشارات به داستان‌هایی از قرآن کریم در این خصوص اشاره و بیان کرد: زمانی که حضرت موسی برای بشارت و انذار نزد فرعون می‌رود از خداوند شرح صدر طلب می‌کند.

*داشتن شرح صدر به انسان جرأت و روحیه استقلال‌طلبی می‌بخشد

آیت الله علما با تاکید بر شرح صدر، تصریح کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری با داشتن شرح صدر در مقابل استکبار ایستاده‌اند و علیه آن‌ها موضع‌گیری می‌کنند، داشتن شرح صدر به انسان جرأت و روحیه استقلال‌طلبی می‌بخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به روز دانشجو، خاطرنشان کرد: ۱۶ آذرماه و روز دانشجو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، لذا باید آن را گرامی داشت چرا که به فرموده امام(ره)، کلید سعادت کشور به دست دانشجویان است.

وی با اشاره به دیگر بیانات از علما و بزرگان دین در خصوص روز دانشجو، عنوان کرد: همانگونه مقام معظم رهبری بر دانشجوی ضداستکبار و ضدسلطه تاکید دارند این انتظار حاصل می‌شود که جوامع دانشگاهی در تربیت دانشجوی ضد آمریکایی اهتمام ویژه داشته باشند و دانشجویانی با روحیه عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی به جامعه تحویل دهند.

منبع: فارس

ارسال نظرات