۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۸۸۹۳۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

دولتمردان دلخوش به کشورهای اروپایی نباشند

آیت الله علم الهدی گفت: سیاست خارجی باید در عملکرد خود از محور مقابله و مقاومت دربرابر آمریکا برخوردار باشد و نیز دلخوش به کشورهای اورپایی نباشد.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، گفت: تقوا محوری است که به وسیله آن اعمال ما کنترل می شود.

وی افزود: تقوا نرم افزاری است که اگر در اعمال و‌ کردار ما مسلط شود، خلافی از ما در جهت تضییع حقوق دیگران، به دنبال ثروت رفتن، لاابالی گری، توجه به لذت و شهوت های دنیا و  غیره رخ نمی دهد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که  طبیعت انسان چنین است که نفع خود را در همه مسائل پیرامون بررسی می کند، ابراز کرد: با این بینش که انسان فقط نفع خود را در نظر بگیرد از هیچ جنایت و ظلمی دست بردار نیست تا به هدف خود برسد اما تقوا انسان را از انجام هر عمل خلافی باز می دارد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: خداوند، خداباوری و معاد باوری را در طبیعت انسان قرار داده است و به عنوان محور فکر و اندیشه است که اگر این محور نباشد، اندیشه های غیر انسانی و درنده در انسان ها رشد می کند و از هیچ حرکتی روبرگردان نیستند اما این خداباوری و معادباوری انسان را در عرصه فکر و اندیشه های انحرافی کنترل می کند.

16 آذر الگویی برای ایستادگی در برابر استبداد است

وی در ادامه در خطبه دوم  16 آذر را الگویی برای ایستادگی در برابر استبداد بیان کرد و گفت: 16 آذر الگویی است که یادآوری می کند دشمنی آمریکا دشمنی 65 ساله است و نیز نسل نخبه در صف مقابله با استکبار قرار دارد.

آیت الله علم الهدی به واقعه 16 آذر 1332 اشاره و ابراز کرد: در ۱۴ آذر سال 1332 تظاهراتی در دانشگاه و بازار ایران اتفاق افتاد چون رابطه با بریتانیا قطع و قرار بود کاردار انگلیس به ایران بیاید که مردم قیام کردند و این اعتراض ها تا روز بعد نیز ادامه یافت، رژیم ستم شاهی برای این که زمینه ورود ایادی بیگانه را به کشور آماده کنند سرکوبی در دانشگاه را انجام دادند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: رژیم ستم شاهی در 16 آذر به دانشگاه تهران حمله کرد و سه دانشجو را در این دانشگاه شهید کردند و فردای آن روز معاون رییس جمهور آمریکا وارد دانشگاه تهران شد و دکترای افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت در حالی که هنوز خون این شهدا در ان دانشگاه خشک نشده بود.

وی اظهار کرد: از 16 آذر 1332 تا امروز ۶۵ سال می گذرد عناد و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از آن روز تا امروز قابل مقایسه نیست و روز افزون ادامه یافته است حال اگر کسی فکر کند در روابط با آن ها باید تجدید نظر کنیم فکر شیطانی است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که روز ۱۶ آذر روز جنبش دانشجویی است، ابراز کرد: نسل دانشجو به عنوان عنصر توانمند در عرصه علم و فناوری می درخشد، باید دارای حرکت جهت دار بوده و در جهت مقابله با استکبار و آمریکا حرکت کنند چنانکه در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، علم و قدرت استقلال داشته و دیگران به ما وابسته باشند.

دولتمران دلخوش به کشورهای اروپایی نباشند

امام جمعه مشهد ابراز کرد: سیاست خارجی باید در عملکرد خود از محور جنگ و ستیز با آمریکا برخوردار باشد و نیز دلخوش به کشورهای اورپایی نباشد چنانچه با توجه به تاریخ در کودتای 28 مرداد انگلیسی ها در کنار آمریکایی ها مشارکت داشتند؛ خدا به مسؤولان ما بصیرت دهد.

وی افزود: آمریکا ماه ها است از برجام خارج شده است و دولتمردان به اروپا متصل شده اند، آیا ۷ ماه تجربه کافی نیست؟ در برجام فناوری هسته ای دانشمندان این مرز و بوم را به پای آن ها ریخته و به دنبال تصویب cft به امید توجه بیگانگان هستید در حالی که باید به خودمان اتکا کنیم.

آیت الله علم الهدی خطاب به دولتمران گفت: روز به روز معیشت و مشکلات مردم بیشتر می شود حال شما به اروپا چسپیده و به دنبال تصویب cft هستید تا دشمن را راضی کنید دشمنی که هر روز نسب به قبل دشمنی او با جمهوری اسلامی ایران شدیدتر می شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چهار سال قبل نسخه برای اداره جامعه دادند که اگر براساس این نسخه عمل می شد، مشکلات کشور حل می شد حال آن که دولتمردان این نسخه را زیر پا گذاشته و به اروپا متوسل شده اند که حاصل کار آن ها چنین زندگی در کشور شده است./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات