۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۸۸۹۲۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

نمی توان نسبت به اشرافی گری مسؤولان بی تفاوت بود| وحدت حوزه و دانشگاه سبب تحقق آرمان های انقلاب می شود

نماینده خبرگان با بیان این که دانشجویان و طلاب از مهم ترین اقشار جامعه هستند، گفت: اگر این دو قشر وحدت پیدا کنند می توانند جامعه را بیش از گذشته به سمت آرمان های انقلاب هدایت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز سخنرانی پیش از خطبه های قم حجت الاسلام والمسلمین دیرباز سخنرانی پیش از خطبه های قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی و رییس دانشگاه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو گفت: رهبر انقلاب بارها نشست های صمیمانه با دانشجویان داشتند و مطالب و رهنمودهای بسیار ارزنده و حکیمانه ای را برای دانشجویان ارائه کردند.

وی افزود: بنابر تأکید رهبر انقلاب دانشجو و جریان دانشجویی باید پویا، فعال مطالبه گر و پیشگام باشد، جوانان دانشجو و طلبه پیشران جامعه هستند، یکی از ویژگی های این جوانان این است که در گفتار صراحت و شجاعت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که جوان دانشجو و طلبه به اموری توجه دارند که شاید پیرها به آن توجه نداشته باشند، اظهار داشت: جوان طلبه و دانشجو به اشرافی گری مسؤولان و برخی از افرادی که سلک علمای حوزه هستند واکنش نشان می دهد و بی تفاوت نیست و نسبت به برقراری عدالت اجتماعی حساس است.

وی ادامه داد: اگر در جهان به عنوان مثال در یمن جنگی طالمانه از سوی آمریکا و عربستان علیه مردم مظلوم یمن تحمیل شده و مردم دچار قحطی و گرسنگی شدند و هر دقیقه یک کودک از قحطی جان می بازد جوان دانشجو و طلبه نمی تواند بی تفاوت باشد و انتظار دارد که مسؤولان به ویژه وزارت خارجه نقش جدی تری ایفا کند.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: وقتی بحث الحاق ایران به کنوانسیون هایی درباره تروریسم و پولشویی مطرح می شود جوان طلبه و دانشجو به این گونه امور حساسیت بیشتری دارد که این مسائل علیه انقلاب تمام نشود؛ بنابراین دانشجویان و طلاب نمی توانند به مسائل داخلی، منطقه ای و جهانی بی تفاوت باشند.

وی عنوان کرد: اگر جوانان ببینند که برخی از مسؤولان به آموزه های دینی، ارزش ها و اصول قانون اساسی توجه کمتری دارند برآشفته می شوند و عکس العمل نشان می دهند و اظهار نظر می کنند که مبارزه با پولشویی و تروریسم را قبول داریم و مجلس باید قوانین داخلی مورد تأیید موازین دینی وضع کند  اما نسبت به الحاق ایران به کنوانسیون های غربی بدبین هستند.

رییس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب مطمئن هستند که دست هایی پشت پرده کنوانسیون ها قرار دارد که می خواهد استقلال ایران را مورد خدشه قرار دهد، جوان دانشجو و طلبه نسبت به وابسته شدن کشور و نفوذ اجانب و این که برخی مسؤولان سخن و رفتاری داشته باشند که مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد واکنش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: دانشجو و طلبه در کنار فعالیت های علمی نسبت به کشور احساس مسؤولیت می کنند، این جوانان می دانند که اداره و پیشرفت کشور و انقلابی ماندن نظام در گرو مدیریت صحیح مدیران خواهد بود، اگر حاکمان جامعه و علما برای ازدواج فرزند خود ازدواج آسان و کم هزینه را ترویج دهند فرزندان اقشار دیگر نیز همین کار را خواهند کرد، به فرموده پیامبر اسلام(ص) اگر علما و امرا اصلاح شوند جامعه اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: با وجود تلاش ها برای این که فضای دانشگاه ها سالم باشد ممکن است که عده ای بخواهند در فضای دانشگاه جوانان را به سمت های نادرست بکشانند، مسؤولان و خانواده ها باید بیش از گذشته نسبت به وضعیت جوانان توجه داشته باشند.

وی افزود: باید نحوه صحیح زندگی و استفاده از فناوری ها مانند تلفن همراه به فرزندان آموزش داده شود، مسؤولان حوزه و دانشگاه با همکاری خانواده ها می توانند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرند.

رییس دانشگاه قم با اشاره به بدحجابی در دانشگاه ها و فضای عمومی جامعه اظهار داشت: اگر نسبت به بدحجاب ها بی تفاوت باشیم دشمنان انقلاب و بیگانگان وارد میدان می شوند و بی حجابی را در جامعه ترویج می دهند تا به جوانان آسیب بزنند، نسبت به بدحجاب های دانشگاه در استان قم در برابر خانم های دانشجویی که حجاب را رعایت می کنند در مقایسه با جامعه بسیار بهتر است.

وی در پایان ابراز داشت: دانشجویان و طلاب از مهم ترین اقشار جامعه هستند که اگر این دو قشر وحدت پیدا کنند می توانند جامعه را بیش از گذشته به سمت آرمان های انقلاب هدایت کنند.

ارسال نظرات