۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۸۸۸۷۱

درباره شهید مدرس بیشتر بدانیم + فایل

سال ۱۳۳۵ هـ ق مقارن جنگ جهاني اول به همراه عده‌اي از دوستان و همفكرانش به كرمانشاه مهاجرت كرد و در آنجا دولت موقت در تبعيد را تشكيل دادند.
شهید مدرس دانلود فایل

به گزارش خبرگزاری رسا، شهيد مدرس مطابق دست‌نوشته خود، در حدود سال ۱۲۸۷ ه ق برابر ۱۲۴۹ ه ش در سرابه كچو از توابع اردستان در خانواده‌اي روحاني متولد شد.

پدرش سيد اسماعيل فرزند مير عبدالباقي از طايفة ميرعابدين بود كه از سادات طباطبا و اصلالتاً زواره‌اي هستند  در سال 1293 ه ق در سن شش سالگي به همراه جدش سيد مير عبدالباقي به قمشه مهاجرت كرد.

در سال ۱۳۰۳ ه ق براي تحصيل راهي اصفهان شد و درس قريب سي استاد را درك نمود. در سال ۱۳۱۱ ه ق عازم عتبات عاليات شد و پس از تشرف به محضر ميرزاي شيرازي در نجف  اشرف مقیم شد و به مدت هفت علما و بزرگان آن زمان را تيمناً و تبركاً درک کرد اما عمده تحصيلاتش نزد آيات خراساني و يزدي بود. همچنين با ميرزاي نائيني و شيخ فضل الله نوري و سيد ابوالحسن اصفهاني و شيخ عبدالكريم حائري مباحثه داشت.

حدود سال ۱۳۱۷ ه ق به اصفهان بازگشت و به تدريس پرداخت. در سال ۱۳۲۸ ه ق از سوي مراجع عظام نجف اشرف به عنوان عضو هيأت طراز اول ناظر بر مجلس شوراي ملي برگزيده شد.

سال ۱۳۳۵ ه ق مقارن جنگ جهاني اول به همراه عده‌اي از دوستان و همفكرانش به كرمانشاه مهاجرت كرد و در آنجا دولت موقت در تبعيد را تشكيل دادند تا در صورت رقم خوردن سرنوشت جنگ به سود متحدين، بتوانند قدرت را به دست گيرند و تماميت ارضي ايران را حفظ كنند.

برای مطالعه بیشتر به اینجا و یا فایل ضمیمه مراجعه کنید ./999/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات