۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۸۸۸۶۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

امنیت اجتماعی و توان دفاعی و اقتصادی زمینه‌ساز تعالی جامعه است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بنا به فرموده قرآن تعالی و رشد و کمال یک جامعه درگرو امنیت اجتماعی، توان دفاعی و امکانات اقتصادی است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران و مسؤولان مدارس علمیه خواهران استان، با اشاره به آیه 26 سوره انفال که می‌فرماید: «وَ اذْکُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلیلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخافُونَ أَنْ یتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآواکُمْ وَ أَیدَکُمْ بِنَصْرِهِ وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیباتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: به یاد آورید هنگامی که شما اندک و مستضعف در روی زمین بودید، همواره می‌ترسیدید که مردم کفار شما را از این سرزمین بربایند پس خداوند شما را جای داد و با یاری خود تقویتتان کرد و از پاکیزه‌های نعمت‌های دنیا روزی شما کرد، باشد که سپاس گزارید.

وی ادامه داد: طبق این آیه شریفه تذکر و یادآوری اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی دشمن ما در چه موقعیتی بود و ما چه موقعیتی داشتیم موضوع مهمی است که نمونه آن کاپیتولاسیون و دریافت حق توحش از سوی مستشاران آمریکایی در ایران است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه تذکر و یادآوری این موارد برای مردم یک بعد تربیتی دارد که جامعه را توجه عنایات و امداد الهی می‌کند، گفت: اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید: «تَخافُونَ أَنْ یتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ؛ همواره می‌ترسیدید که مردم کفار شما را از این سرزمین بربایند» واقعاً در قبل از انقلاب مصداق‌های بسیار زیاد و عجیبی در ایران دارد.

وی تصریح کرد: مارتین انالز، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در سال 1975 یا 1354 شمسی زندانیان سیاسی در ایران را بین 25 هزار تا 100 هزار نفر اعلام می‌کند، این مقام بین‌المللی گزارشی از وحشی‌گری‌های ساواک افزون بر شوک الکتریکی و ضرب و شتم مخالفان ارائه می‌کند که زبان از گفتن آن شرم دارد و نمونه‌هایی از آن در کتاب «ایران؛ دیروز، امروز، فردا» به قلم محسن نصری ذکر شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: حال به این رعب و وحشت، چپاول‌های خارجی و غارتگری‌های داخلی که مهر تأیید رژیم پهلوی را هم داشت، اضافه کرده و دوران سیاه پهلوی را تصور کنید.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مجاهدت علما و رشادت مردم دلیر ایران که از سنگر مسجد، قرآن و مجالس اهل بیت برکت را همراه خود عجین کرده بود مورد رضای خداوند متعال قرار گرفت، این ملت همراه با خدا و رسول و اهل بیت مصداق این قسمت از آیه شدند که «فَآواکُمْ وَ أَیدَکُمْ بِنَصْرِهِ؛ پس خداوند شما را جای داد و با یاری خود تقویتتان کرد».

حجت‌الاسلام سالاری گفت: آنچه مسلم است این است که این آیه تعالی و رشد و کمال یک جامعه را بر اساس یک طبقه‌بندی که معرفی کرده درگرو امنیت اجتماعی، توان دفاعی و امکانات اقتصادی «رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیباتِ» بیان می‌کند./9314/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات