۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۸۵۹
مسؤول عقیدتی سیاسی ستاد ارتش:

رسانه های انقلابی علیه دروغ پردازی های دشمن برخیزند

مسؤول عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه کار در رسانه به تنهایی ارزشی ندارد، گفت: کار خبرنگاری ارزشمند است که حقیقت را فریاد بزند، رسانه انقلابی باید علیه دروغ پردازی های جبهه کفر برخیزد.
شهدای رسانه حسین صنعت پور امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سیزدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه و حادثه هواپیمای C130 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با حضور رییس عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام رسانه ملی، خانواده معظم شهدا و اصحاب رسانه بر سر مزار این شهدا در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با اهدای گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای حادثه غمبار سقوط هواپیمای C130 را گرامی داشتند و 104 کبوتر نیز به یاد شهدای رسانه و ارتش آزاد کردند.

حجت الاسلام حسین صنعت پور امیری مسؤول اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم با ابراز اینکه شهید به درستی راه حق را شناخته و به سوی آن قدم برداشته است، به دو موضوع مهم هجرت و جهاد در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: زندگی مردان خدا همه مرهون این دو موضوع بوده است که شهدای اسلام هم در این راه قدم گذاشتند و نامشان تا ابد جاودانه شد.

وی با اشاره به اینکه عطر شهیدان در این محل به خوبی استشمام می شود، تصریح کرد: اسلام هیچگاه دین جنگ نبوده است، هدف اسلام تنها مبارزه در برابر کفر است، نه خونریزی و قدرت طلبی و رسیدن به متاع دنیا!

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه اسلام دین صلح و دوستی است، افزود: شهید برای ترویج این دین مبین و صلح و آرامش می جنگد تا باطل جای حق را نگیرد و پرچم الله و مکتب قرآن در دنیا زنده بماند.

وی با اشاره به صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا، شهدای حادثه هواپیمایی را مهاجر الی الله نامید و خاطرنشان کرد: خانواده این شهدا سعه صدر دارند چرا که به اهداف شهدایشان واقفند.

مسؤول اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با توصیه به اینکه رسانه و قلم انقلابی باید منعکس کننده حقایق و اهداف واقعی اسلام باشد، بیان کرد: امروز دشمن با تمام تجهیزات رسانه ای خود دست به کار شده و به جنگ با انقلاب اسلامی برخاسته است.

وی در پایان مطرح کرد: کار در رسانه به تنهایی ارزشی ندارد، اما خبرنگاری ارزشمند هست که حقیقت را فریاد بزند، رسانه انقلابی باید علیه دروغ پردازی های جبهه کفر برخیزد.

اجرای تواشیح، همخوانی گروه ولایت و مراسم سوگواری از دیگر برنامه های سیزدهمین سالگرد شهادت شهدای رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتنی است 13سال پیش در روز پانزدهم آذر 84 در حادثه ای ناگوار جمعی از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری رسانه های مختلف کشور که به منظور پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت عازم چابهار بودند تا مردم را در جریان این نمایش بزرگ اقتدار ملی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند که متأسفانه هواپیمای حامل آنان دچار نقص فنی شد و پس از برخورد با ساختمانی در اطراف فرودگاه مهرآباد سقوط کرد.

یادآور می شود در این سانحه این هواپیما پس از چندین ساعت تأخیر به دلیل نقص فنی با برخاستن از فرودگاه مهرآباد و پیمودن مسافتی کوتاه به علت وضعیت اضطراری، خلبان هواپیما خواستار بازگشت به فرودگاه می شود تا جان مسافران را نجات دهد اما این تلاش ها نتیجه بخش نبود و به هنگام نزدیک شدن به باند، هواپیما با برخورد به یک مجتمع مسکونی در منطقه آذری تهران منفجر شده و سرانجام بیش از 100 تن از سرنشینان و خدمه پرواز، جان خود را از دست داده و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

شایان ذکر است آخرین صدای ضبط شده از خلبان و مسافران این هواپیما ذکر یاحسین(ع) بوده است./804/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات