۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۸۸۸۰۷
امام جمعه تبریز:

سطح ۴ حوزه علمیه خواهران در تبریز راه‌اندازی شود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر اهمیت راه اندازی سطح چهار حوزه در مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان اظهار داشت: وضعیت کنونی حاکم بر حوزه های عمیه به ویژه شرایط مالی موجود؛ نشان می دهد که حوزه علمیه قم در حد ضرورت به مدارس علمیه شهرستانی کمک خواهند کرد.

وی با بیان این‌که اداره امور جاری مدارس علمیه استان‌ها به ویژه در شهرستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، افزود: آنچه که از سخنان شورای عالی حوزه بر می آید؛ این است که اداره امور مدارس را به استان ها و شهرستان ها واگذار خواهند کرد. 

امام جمعه تبریز با اشاره به موضوع اداره حوزه های علمیه در گذشته به وسیله مردم گفت: در زمینه راه اندازی مدرسه غیرانتفاعی اگر جواب گرفتیم این مورد را به شهرستان ها نیز تسری خوهیم داد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیشنهاد کرد به منظور تقویت منابع مالی حوزه های علمیه خواهران، در زیر مجموعه هر حوزه یک مدرسه غیرانتفاعی راه اندازی شود تا ضمن تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد برای آینده حوزه، در تأمین بخشی از منابع مالی نیز توفیقاتی حاصل شود.

وی با بیان این که در استان آذربایجان‌شرقی 16 حوزه علمیه خواهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از دانش آموختگان حوزه های علمیه، هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای استخدام فارغ التحصیلان، همکاری با نهادهای فرهنگی و بهره مندی از توان این افراد در مراکز فرهنگی به ویژه در سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغه به مساجد و دبیرستان ها مورد تأکید است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت راه اندازی سطح ۴ در مدارس حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: در حال حاضر در سایه تلاش ائمه جمعه، موسسان و مدیران مدارس مشکل حادی نداریم.  

وی به موضوع واگذاری بودجه ها و کمبود اعتبار برای اساتید حق التدریس اشاره کرد و افزود: امیدواریم هر روز شاهد موفقیت های بیشتر از سوی حوزه های علمیه خواهران استان باشیم که در این زمینه از خدمات و تلاش های حجت الاسلام مسعودی نیا تشکر و قدردانی می کنیم./۹۳۵/پ601/ب1

ارسال نظرات