۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۸۸۸۰۶
معاون ارتباطات حوزه های عملیه خواهران خبر داد؛

فعالیت ۴۰۰ مدرسه علمیه خواهران سطح دو

معاون ارتباطات حوزه های عملیه خواهران تعداد مدارس علمیه سطح دو را ۴۰۰ باب دانست و گفت: در حال حاضر ۵۰ مدرسه سطح سه و حدود ۲۰ مدرسه سطح چهار در کشور وجود دارد.
معارفه مدیر استانی حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام سیدمحمد واحدی، معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران نعمتی است که به برکت اندیشه امام خمینی(ره) و خون شهدا جایگاه ویژه ای پیدا کرد، نقطه عطف و اوج بالندگی حوزه علمیه خواهران با نگرش ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش های گذشته، حوزه علمیه خواهران به جایگاهی رسیده که آماده یک تحول بزرگ در راستا راهبردی است که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند. 

رشد خوب حوزه علمیه خواهران در بخش پژوهش 

معاون ارتباطات حوزه های عملیه خواهران با اشاره به ارتقای کیفی و کمی حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران در بخش پژوهش خوب رشد کرده است، به طوری که گوی سبقت را از هم سطح های ما ربوده اند. 

حجت الاسلام واحدی برای تحول کیفی به دنبال شعاری به نام مدرسه محوری هستیم، تاکید کرد: در تصمیم گیری ها باید واگذاری حداکثری انجام شود تا تصمیم گیری مطلوبی را داشته باشیم. 

وی گفت: مدرسه محوری یعنی کاری انجام دهیم تا مدیریت خواهران در تلاش برای تحقق ماموریت مدرسه اقدام های مناسبی انجام دهند به طوری که با تولید فرهیختگانی بار تشیع را برداشته و کمکی برای توسعه تمدن شیعه باشد. 

وجود 400 مدرسه سطح دو در کشور

معاون ارتباطات حوزه های عملیه خواهران کشور تهداد مدارس علمیه سطح دو کشور را ۴۰۰ باب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 50 مدرسه سطح سه و حدود 20 مدرسه سطح چهار در کشور وجود دارد. 

حجت الاسلام واحدی ادامه داد: حوزه خواهران به سطحی رسیده که به سرعت مدارس سطح 3 و 4 را افزایش می یابد که در این زمینه برای این اهداف برنامه ریزی کرده ایم. 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ عمومی تحصیل در حوزه های علمیه بالا برود، افزود: باید فضایی ایجاد شود تا خواهران به سطح دانشمندی برسند و همچنین الگوی این خواهران در شوهرداری نیز باید حضرت فاطمه زهرا(س) باشد./۹۳۵/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات