۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۸۸۸۰۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری آیین افتتاحیه نشست ‌های هفتگی سعدی‌ خوانی در بهبهان، تجلیل از بازیگران و عوامل گروه نمایش جنت الحسین، برگزاری دوره آشنایی با سیر تاریخی و تحلیل نهضت حسینی و آغاز مسابقه کتابخوانی یازدهمین نور در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیین افتتاحیه نشست ‌های هفتگی سعدی‌ خوانی با حضور اساتید و هنرمندان حوزه ادبیات، یکشنبه 11 آذر ماه در محل آمفی تئاتر خانه فرهنگ بهبهان برگزار شد.

در این نشست حمدالله رجایی بهبهانی از اساتید و پژوهشگران ادبیات در سخنانی به بررسی اشعار سعدی و اهمیت پژوهش و بررسی اشعار و زندگی نامه شاعران ایران زمین خصوصا سعدی شیرازی پرداخت.

در این مراسم گروه مهرنوشان به خوانندگی ایمان دهین و نوازندگی سیدجعفر سید به اجرای برنامه پرداختند.

از دیگر برنامه‌ های برگزار شده در این مراسم می‌ توان به شعرخوانی عباس سلطانی و قرائت مقاله توسط سحر مهدوی اشاره نمود.

تجلیل از بازیگران و عوامل گروه نمایش جنت الحسین

آیین تجلیل از بازیگران و عوامل گروه نمایش «جنت الحسین» شوش با حضور ناصر چنانی معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در محل تالار نیایش شهرستان شوش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ناصر چنانی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هنر نمایش را  تنها هنری دانست که همه هنرها را به صورت یکجا به همراه خود دارد که خوشنویسی، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی، عکس، طراحی، نقاشی، معماری، گریم، از جمله این هنرها است.  

وی اظهار داشت: هنر نمایش یک رسانه است، زیرا آموزه‌ ها و مفاهیم فرهنگی و فکری را به مخاطب خود آموزش می دهد به همین خاطر معمولا یک خانواده پربار در هنر نمایش وجود دارد.

چنانی در ادامه به آمار و ارقام گروه‌های نمایشی و هنرمندان تئاتر استان خوزستان اشاره کرد و یادآور شد: در استان خوزستان، حدود هزار و 200 نفر هنرمند تئاتر و بیش از 18 جشنواره بین المللی، ملی، منطقه‌ ای و استانی برگزار می‌ شود که به جرأت می ‌توان گفت این آمار در سطح کشور بی‌ نظیر است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دلیل این آمار خوب وجود حدود 150 گروه نمایشی در کل استان است که نزدیک 90 گروه ثبت شده و دارای پروانه رسمی تولید نمایش است و شهرستان شوش با هشت گروه ثبت شده از نظر فعالیت تئاتری در ژانرهای مختلف در جایگاه اول قرار دارد و این نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان در هنر نمایش دارد.

برگزاری دوره آشنایی با سیر تاریخی و تحلیل نهضت حسینی

عبدالکریم خاضعی‌ نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورای دزفول از برگزاری دوره آشنایی با سیر تاریخی و تحلیل نهضت حسینی از مکه تا کربلا در مؤسسه  خبر داد و گفت: این دوره در حقیقت یک سیر مطالعاتی با محوریت کتاب «از مدینه تا مدینه» است که پیش از این در 6 جلد چاپ می‌ شد و اخیرا در 2 جلد قطور منتشر شده است.

وی با بیان اینکه این دوره ویژه بانوان تشکیل خواهد شد، افزود: مهربان کلیددار مدرس این دوره خواهد بود و مقرر شده است دوره روزهای چهارشنبه در مؤسسه فرهنگی ـ هنری فرهنگ عاشورا، واقع در بلوار آتش نشانی، نرسیده به فلکه موشک، جنب مسجد رسول اعظم(ص) برگزار شود.

خاضعی‌ نیا هدف از برگزاری این دوره را آشنا ساختن بانوان شرکت ‌کننده با منابع تحلیلی واقعه عاشورا و شناخت افراد مستعد جهت مشارکت در پژوهش‌های مؤسسه عنوان کرد.

آغاز مسابقه کتابخوانی یازدهمین نور در خوزستان

سید احمد پورفرجی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع امام حسن عسکری(ع) خبر داد و گفت: این مسابقه با محوریت کتاب «یازدهمین نور» در سطح کشور و از جمله خوزستان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: علاقه ‌مندان به شرکت در مسابقه می ‌توانند به پورتال جامع مهدویت به نشانی http://mahdaviat.ir/ مراجعه و یا گزینه‌ های صحیح را به صورت یک عدد 20 رقمی از چپ به راست به شماره30001366 ارسال کنند.

پورفرجی با بیان اینکه مهلت شرکت در مسابقه 30 دی‌ ماه است، افزود: این برنامه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، با همکاری دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور برگزار شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خوزستان در پایان از پیگیری انعقاد تفاهم ‌نامه با سازمان ورزش و جوانان، بهزیستی، اوقاف و دانشگاه‌ های استان جهت برگزاری دوره‌ های آموزشی مهدویت در استان خبر داد./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات