۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۸۸۷۹۴

گسترش همکاری جامعه‌المصطفی و جامعه‌الزهرا

در دیدار رییس جامعه‌الزهرا و حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، بر گسترش همکاری جامعه‌المصطفی و جامعه‌الزهرا در زمینه‌‌های مختلف آموزشی و پژوهشی تأکید شد.
دیدار رییس جامعه و المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس جامعه‌المصطفی، ضمن خیر مقدم به مهمانان و تشکر از زحمات بنیان‌گذاران جامعه‌الزهرا(س)، «مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین‌ شرعی»، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طباطبایی» و نیز «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ هاشمیان» بابت اهتمام به پویایی هر چه بیشتر این نهال برآمده از انقلاب، که ثمرات آن با حضور فعال بانوان غیرایرانی فاضله در کشورهای مختلف دیده می‌شود، به تلاش ارزشمند آیت‌الله اعرافی در زمان تصدی ریاست مرکز جهانی علوم اسلامی سابق از سال 81 اشاره نمود و اظهار داشت: در آن زمان، کارهای بسیار ارزشمند و فاخری مانند طراحی و اجرای نزدیک به صد رشته و گرایش صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تأکید کرد: نهال مبارک جامعه‌المصطفی مانند جامعه‌الزهرا(س)، قدمتی به اندازه انقلاب شکوهمند اسلامی دارد و از سال 86، با ادغام دو مجموعه پیشین، جامعه‌المصطفی با بیش از ده‌ها نمایندگی خارج کشور، واحد‌های داخل کشور و صد‌ها حوزه علمیه پیوسته و همکار آغاز به کار نمود.

وی افزود: اکنون، بیش از چهارصد رشته، میان‌رشته و گرایش در المصطفی در قالب طرح تحول نظام جامع‌ آموزشی طراحی شده که آماده تصویب و ابلاغ وزارت علوم است و همچنین مجوز اجرای سطوح تا سطح 4 برای ارائه دروس سنتی حوزه‌ای به صورت رسمی نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده است.

رئیس جامعه‌المصطفی در پایان تصریح کرد: با توجه به رویکرد راهبردی جامعه‌المصطفی مبنی بر تقویت واحد‌های آموزشی حوزه‌ای، المصطفی آماده است برای گسترش همکاری با جامعه‌الزهرا(س) در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، تبادل استاد و هیئت علمی، امور پژوهشی، تبادل پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها همکاری نماید.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مدنی توفیق جامعه‌المصطفی را توفیق اسلام ناب محمدی(ص) برشمرد که در اقصی نقاط عالم با حضور دانش‌آموختگانش کاملاً محسوس است.

وی به اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در زمان تصدی معاونت آموزش جامعه‌المصطفی، به حل مشکلات جامعه‌الزهرا(س) در زمینه سامان‌دهی وضعیت تحصیلی طلاب خواهر غیرایرانی و تأمین مدرک معتبر برای آنان اشاره و پیشنهاد کرد با عنایت به اجرای موفق قرارداد همکاری آموزشی با جامعه‌المصطفی به عنوان تنها نهاد مسئول امور طلاب غیرایرانی، قرارداد جامع‌تری اعم از آموزشی با جامعه‌الزهرا(س) منعقد گردد.

در این باره، تشکیل کمیته‌ای برای عقد قرارداد همکاری پیشنهاد گردید و «دکتر جزایری» و «آقای موسی‌پسندی» به عنوان دبیر کمیته، از طرف جامعه‌المصطفی، به منظور بررسی و جمع‌بندی محورهای مورد نظر انتخاب شدند.

در ادامه، آقایان «شهیدی» و «موسوی‌تبار» به نمایندگی جامعه‌الزهرا(س) برای شرکت در جلسات آتی کمیته معرفی گردیدند و مقرر شد اعضای مورد نیاز نیز به تناسب حوزه‌های تخصصی در نشست‌های کمیته دعوت شوند./۸۷۶/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات