۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۷۹۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

طرح افزایش نمایندگان خراسان جنوبی به ۵ نفر، برنامه ریزی برای اجلاسیه ۲ هزار شهید استان در خوسف و آسمانی شدن پدر شهیدان خاتمی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدت هاست که طرح افزایش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مطرح است و اگر این طرح نهایی و تصویب شود شهرستان های فردوس و سرایان دارای یک نماینده و طبس و بشرویه دارای نماینده جداگانه ای است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس با اشاره به موضوع انتزاع حوزه انتخابیه طبس و بشرویه از فردوس و سرایان گفت: با نهایی شدن و تصویب این طرح در مجلس، یک نماینده به خراسان‌جنوبی اضافه می‌شود.

امیرحسنخانی با بیان این که 51 درصد خراسان‌جنوبی یک حوزه انتخابیه است که این سطح بسیار وسیع است و یک نماینده نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد، افزود: گاهی باید حدود چهار ساعت زمان گذاشت تا از یک حوزه انتخابیه به حوزه دیگر رسید.

به گفته وی، این طرح در مجلس هشتم و نهم در صحن مجلس مطرح شد که در قالب افزایش 20 نماینده برای کشور است. به علاوه اکنون این طرح در قالب افزایش 40 نماینده است که حوزه‌های انتخابیه بیشتری را درگیر کرده است.

به گفته وی، از ابتدای مجلس دهم این طرح مطرح و در کمیسیون شوراها مصوب شد که دولت بهانه‌هایی مبنی بر افزایش هزینه‌ها برای این طرح گرفت اما مقرر شد نمایندگان طرح را طوری بنویسند که بهانه‌ای مبنی بر افزایش هزینه‌ها برای دولت نداشته باشد.

برنامه ریزی برای اجلاسیه 2 هزار شهید استان در خوسف

در نشستی با حضور مسئولان خوسف، حضور فعال در اجلاسیه نهایی دو هزار شهید استان برنامه ریزی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف با اشاره به برگزاری بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان در 20 آذر گفت: در اجلاسیه نهایی خانواده های شهدا، مسئولان، نخبگان، معتمدان محلی، مسئولان شوراها، دهیاران، خبرنگاران و... دعوت هستند که دعوت نامه ها توزیع می شود.

سرهنگ بشیری افزود: از ابتدای برنامه کنگره دو هزار شهید استان تاکنون برنامه های محوری زیادی از جمله یادواره شهدا در خوسف، چهار یادواره در مراکز دهستان ها و روستاهای بزرگ، یک یادواره دانش آموزی و آبروی کوچه ها و افتخار محله برگزار شده است.

پدر شهیدان خاتمی آسمانی شد

حاج سید عبدالحسین خاتمی به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مرحوم حاج سید عبدالحسین خاتمی، پدر شهیدین سید سعید و سید محمد خاتمی امروز ساعت 14 از هیئت حسینی بیرجند به سمت گلزار شهدا تشییع می شود.

عیادت از مادر شهید داوودی و چند خانواده شهید

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قاینات، بخشدار نیمبلوک و معاون حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر خضری دشت بیاض به مناسبت برگزاری کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی، به دیدار و عیادت مادر شهید داوودی در خضری دشت بیاض رفتند.

حجت الاسلام خداشناس رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران قاینات در این دیدار اظهار کرد: شهیدان پشتوانه های اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و انقلاب با حضور آگاهانه آنان و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

بنابراین گزارش، این مسئولان همچنین به دیدار خانواده های شهدا در خضری دشت بیاض، مزدآباد، بسکاباد، کرغند، کلاته سری، نوغاب، فضل آباد و خشکان نیز رفتند./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات