۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۸۷۸۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تربیت دانشجو معلم قرآن کریم در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، نیاز به ۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی گلزار شهدای شیروان و انتشار کتاب جدید نویسنده طنزپرداز استان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان شمالی از اجرای طرح دانشجو معلم قرآن کریم توسط این واحد خبر داد.

الهام آزادزاده با بیان اینکه این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص نهضت قرآن آموزی، طرح ریزی شده است، افزود: با اجرای این طرح تعدادی از دانشجویان مستعد و علاقه‌مند، پس ازشرکت در کلاس ها، کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی و کسب مهارت لازم، آماده تعلیم آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به دیگر دانشجویان می شوند.

وی افزود: در این طرح ابتدا دانشجویان برتر شناسایی و دوره های ارتقابخشی به مدت 100 ساعت برای آنها برگزار می گردد و در انتها پس از امتحان و اخذ نمره قبولی و مدرک معتبر می توانند به عنوان دانشجو معلم در دانشگاهها و دیگر مراکز اقدام کنند.

10 میلیارد ریال برای بهسازی گلزار شهدای شیروان نیاز است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: هم اکنون 6 گلزار شهدا در روستاهای این شهرستان بهسازی نشده است که برای انجام آن نیاز به 10 میلیارد ریال اعتبار است.

غلامحسن صفایی اظهار داشت: 38 گلزار شهدا در سطح روستاهای شهرستان بوده که از این تعداد 32 گلزار بهسازی شده است و با تکمیل این 6 گلزار دیگر بودجه این بخش قطع خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ساخت گلزار شهدا می گذرد بهسازی آنها جزو اولویت ها و ضرورت ها است زیرا که خانواده شهدا در اواخر هفته به این مکان می روند و درست نیست با این منظر مواجه شوند.

صفایی با بیان اینکه برخلاف باور عموم مردم این کار را بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می دانند افزود: نظافت، حفظ، نگهداری گلزار شهدا به شهرداری و دهیاری ها است که فعلا بودجه ندارند و انتظار می رود این مورد در بودجه دهیاری و شهرداری ها دیده شود تا مطالبه گری کنیم.

اجرای نمایش «این خونه به هم ریخته است» در بجنورد

اثر نمایشی «این خونه به هم ریخته است» در بجنورد روی صحنه می رود.

کارگردان این اثر نمایشی اعلام کرد: این اثر نمایشی به نویسندگی علی عابدی از بیست و دوم ماه جاری تا دوم دی ماه امسال در پلاتوی شمس روی صحنه می رود.

«احسان کمالی» افزود: مجید حمزانلویی، حمید رمضانی، مینو حسینی و تهمینه تفضلی در این اثر نمایشی به هنرنمایی می پردازند.

بر اساس رای هیئت داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر استان نمایش «این خونه به هم ریخته است» به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شده است.

کتاب جدید نویسنده طنزپرداز؛ «آبنبات دارچینی» روانه بازار می شود

سومین جلد از مجموعه کتاب های طنز مهرداد صدقی با عنوان «آبنبات دارچینی» منتشر می شود.

«آبنبات دارچینی» جلد سوم از مجموعه کتاب‌های «آبنبات هل‌د‌ار» و «آبنبات پسته‌ای» است که توسط انتشارات سوره مهر به زودی وارد بازار نشر می شود.

ماجراهای کتاب «آبنبات دارچینی» بین سال‌های 72 تا 74 می‌گذرد و در این کتاب، محسن درگیر ماجراهای پیش‌بینی نشده‌ای می‌شود که ناخواسته روی زندگی خود و اطرافیانش تاثیر می‌گذارد و همین امر موقعیت‌های طنزآمیزی را ایجاد می‌کند./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات