۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۸۸۷۷۴
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

اقامه نماز جماعت در ۱۲۰ دستگاه اجرایی و اداری مرکز خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به اعزام ۱۲۰ روحانی به دستگاه‌های اداری مرکز استان، گفت: در حال حاضر نماز جماعت ظهر و عصر در بیش از ۱۲۰ دستگاه اجرایی و اداری مرکز خراسان شمالی به امامت امام جماعت روحانی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فر

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌های اداری و مدارس آموزش و پرورش، اظهار کرد: در مرکز استان حدود 120 دستگاه نماز جماعت برگزار می‌کنند و به همین تعداد امام جماعت داریم که در ادارات اجرایی استان اقامه نماز می‌کنند.

وی با بیان اینکه البته این آمار غیر از شمار دستگاه‌های امنیتی و نظامی است، افزود: دستگاه‌های نظامی و امنیتی و درمجموع دستگاه‌هایی که عقیدتی سیاسی و یا نهاد نمایندگی ولی فقیه داشته باشند زیر نظر ستاد اقامه نماز نیستند، ازاین‌رو در این آمار لحاظ نشده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش مطلوب نیست، افزود: در این راستا آمارهایی که از سوی آموزش و پرورش اعلام می‌شود با مشاهدات و بازدیدهای صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز تفاوت دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نماز با مشارکت حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: این دوره با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد باقی، از اساتید مرکز تخصصی نماز قم و مسئول کارگروه اسرار نماز قم به مدت دو روز برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدی فر مباحث مربوط به نماز ازجمله آداب، احکام و شیوه‌های دعوت به نماز به‌ویژه شیوه‌های جذب را ازجمله موارد مطروحه در این دوره مقدماتی دانست و افزود: اکنون در بحث نماز بیش از 100 نفر از روحانیان در استان فعالیت می‌کنند، اما روحانیانی که به‌صورت تخصصی در این زمینه در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند کمتر از 40 نفر هستند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: درزمینهٔ اقامه نماز حوزه علمیه دستگاه پرورش‌دهنده طلبه و روحانی، نهاد تبلیغات اسلامی دستگاه اعزام کننده و ستاد اقامه نماز دستگاه ناظر است./9314//۶۰۲/خ

ارسال نظرات