۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۵۸۸۷۷۲
استاد حوزه علمیه:

تدوین و اجرای صحیح برنامه آموزشی لازمه تحول در حوزه است

حجت الاسلام والمسلمین درایتی با بیان این که برنامه ریزی صحیح تضمین کننده موفقیت، تکامل و پویایی حوزه است، گفت: اگر برنامه درسی حوزه به درستی تدوین و اجرا نشود، تحول در حوزه ایجاد نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین درایتی

حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد خارج فقه و اصول حوزه در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص تحول حوزه در نظام آموزشی، گفت: تحول نیاز به برنامه ریزی دارد و کمیسیون های شورای عالی حوزه در راستای همین برنامه ریزی فعالیت های خوبی را دارند.

وی افزود: با توجه به این که کمیسیون های آموزش برنامه کل نظام آموزشی را تدوین می کند، دارای حجم بالایی از برنامه هستند که در این راستا جلسات زیادی را برگزار کرده تا برنامه آموزشی جامع داشته و ضعف ها را کم و نقاط قوت را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی اظهار کرد: با توجه به این که وظیفه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه از جنس طراحی و برنامه ریزی است بنابراین وظیفه حساسی است که تضمین کننده موقعیت، تکامل و پویایی حوزه است و باید تصمیم های خوب، کارآمد، به روز و موفق را بگیرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر برنامه درسی حوزه به درستی تدوین و اجرا نشود، تحول در حوزه ایجاد نمی شود بنابراین کمیسیون آموزشی نقش مهمی را دارد.

وی با بیان این که دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه باید اشراف کامل به مسائل پژوهشی داشته باشد، گفت: کمیسیون های آموزشی زیر مجموعه این دبیرخانه از بازوهای مشورتی در زمینه تصمیم گیری در حوزه هستند و برای تصمیم گیری نیاز به آمار دقیق است که باید در تعامل با معاونت ها و مجموعه های مختلف دبیرخانه این آمار در اختیار قرار گیرد و استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین درایتی این نمایشگاه را فرصتی برای جمع آوری اطلاعات بیان و اظهار کرد: حضور این دبیرخانه در نمایشگاه کار لازمی است تا در جریان تحولات حوزه قرار گرفته و رصد کنند و به پژوهش های انجام شده، روند کارهای پژوهشی، آثار تولید شده و ظرفیت های پژوهش توجه داشته و در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه به طراحی مهارت در حوزه تأکید و ابراز کرد: افزون بر نظام آموزشی بحث مهارت را داریم که باید کارایی در عرصه های علمی، فرهنگی و مذهبی ارتقا یابد و به تناسب نیازها، آموزش مهارت را نیز در حوزه علمیه طراحی و اجرایی کنیم تا در سیستم آموزشی طلبه افزون بر آموزش، مهارتی را انتخاب و آن را فرا بگیرد./864/ت302/ب1

ارسال نظرات