۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۸۷۵۶
نماینده جبهه مردمی حجاب و عفاف تشریح کرد؛

لوازم فعالیت در عرصه حجاب و عفاف

نماینده جبهه مردمی حجاب و عفاف با اشاره به ضرورت انجام فعالیت فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف، گفت: برای فعالیت در این عرصه، ایجاد پویش، جنبش، کنشگری و نهضت لازم است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدنژاد نماینده جبهه مردمی حجاب و عفاف جبهه مردمی حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدنژاد امشب در چهارمین جلسه دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب» که به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: امروزه به دلیل کنشگری جامعه نسبت به شئونات اجتماعی، فعالیت های فرهنگی بسیار مظلوم واقع شده است.

وی گفت: اگر منحصراً بین طلاب بررسی کنیم، قاعدتاً شاهد هستید که اگر طلبه ای فعالیت اجتماعی مثل رسیدگی به فقرا، حقوق حیوانات، منابع طبیعی و غیره فعالیت کند، جامعه نسبت به آن کنش تعجب آوری دارد و این رفتار طلبه، مورد پسند جامعه قرار می گیرد و به علت این که به مسائل غریزی جامعه می پردازد، طلبه خوبی است.

نماینده جبهه مردمی حجاب و عفاف تصریح کرد: قرار نیست که کار فرهنگی حتماً کنشگر اجتماعی باشد، اگر قائل به عدالت اجتماعی باشیم، هر طلبه ای باید کار متناسب با استعدادش اعم از سخنرانی، کنشگر، تبلیغ جهادی و غیره را انجام دهد، و این که در جامعه طوری القا شود که تمامی طلاب باید به جامعه وارد شوند و مددکار باشند، محال است، پس کرسی های علمی به دست چه کسانی می افتد؟

وی با بیان این که حجاب مسأله است، افزود: در دروس آکادمیک مسأله، جایگاه علمی دارد یعنی چیزی که سؤال بر آن مترتب می شود و سؤالات حل نشده درباره حجاب وجود دارد و مشکل ما این است که از ابتدای انقلاب حجاب را به عنوان دغدغه نگاه می کردند اما میان دغدغه و مسأله تفاوت است.

حجت الاسلام سیدنژاد اظهار داشت: تجربه نشان داده که در تبلیغ در زمینه حجاب، کلمه حجاب را بر زبان جاری نکنید و این کلمه برای مخاطب حساسیت ایجاد کرده، چرا که در نگاه استراتژیک ما است که نباید مرتب کلمه حجاب را تکرار کنیم.

وی با بیان این که کسی که به عنوان کارشناس عرصه حجاب و عفاف صحبت می کند، باید بر نظام حقوقی زنان در اسلام و غرب تسلط داشته باشد، گفت: در جبهه فرهنگی عفاف و حجاب بستری ایجاد شد که کار تخصصی انجام شود و فراخوانی در عرصه عفاف و حجاب داده شد و طرح ما رأی آورد و در دانشگاه باقرالعلوم(ع) دوره «تربیت کارشناس عفاف و حجاب» را شروع کردیم که در این دوره دغدغه ما مسأله سازی حجاب بود و برای حل این مسأله، طرح «ترنم حیات» پیشنهاد داده شد و جلساتی متعددی صورت گرفت و فراخوان آن اعلام شد و مصاحبه هایی انجام و طلابی جذب شدند.

نماینده جبهه مردمی حجاب و عفاف به لوازم فعالیت در زمینه حجاب تصریح کرد: اولین کار برای فعالیت در عرصه عفاف و حجاب، ایجاد پویش است؛ بعد از پویش، نیاز به جنبش داریم و جنبش به معنای پویش به علاوه کنشگری است؛ سپس نیاز به جبهه داریم یعنی نهادها را با هم همراه کنیم و بعد از آن، نیاز به نهضت داریم که در حال حاضر هیچ کدام را نداریم.

وی با بیان این که در نهضت حجاب نیاز به قهرمان داریم، خاطرنشان کرد: نهضت بدون قهرمان امکان ندارد؛ اگر دشمنان در بی حجابی موفق شدند، به این خاطر بود که قهرمان دارند و قهرمان پروری کردند؛ آنها جبهه واحد هستند در صورتی که جبهه واحد، تئوری انقلاب و امام راحل بود./۸۲۲/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات