۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۸۸۷۳۵
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

اهل‌بیت مفسران واقعی قرآن کریم هستند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) مفسران واقعی قرآن کریم هستند، گفت: قرآن را باید با قرآن فهمید و تنها اهل‌بیت(ع) هستند که می‌توانند قرآن را با قرآن تفسیر کنند چراکه آنان به حقیقت قرآن آگاه بوده و می‌دانند مقصود خداوند از آیات بیان‌شده چیست.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، امشب در مسجد جامع غدیر، گفت: طبق صریح روایات؛ شیعیان باید برای اهل‌بیت(ع) زینت باشند، رفتار و عمل شیعیان در اصل معرف مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) مفسران واقعی قرآن کریم هستند، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: این کتاب نورانی کسانی را که قوام دارند هدایت می‌کند؛ هر انسانی توانایی فهم آیات قرآن را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه درک قرآن نیاز به آمادگی انسان دارد، ابراز کرد: لقمه حلال و اجتناب از مال حرام سبب قوام وجودی انسان می‌شود درحالی‌که اگر انسان اهل مال و فعل حرام باشد این قوام از او گرفته می‌شود و نمی‌تواند آیات الهی را درک کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که شایستگی درک و فهم قرآن را داشته باشد هدایت قرآن شامل او می‌شود در غیر این صورت نمی‌توانند از هدایت الهی بهره‌مند شوند. اگر زندگی انسان بر اساس دستورات الهی استوار شود او می‌تواند آیات الهی را درک کند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه هدایت این کتاب آسمانی مخصوص متقین است، گفت: کسانی که می‌خواهند باتقوا شوند به‌سوی قرآن حرکت می‌کنند. همچنین انسان باید زمینه درک و فهم قرآن را داشته باشد تا هدایت این کتاب شریف شامل او شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه قرآن کریم برای مؤمنان شفا و برای ظالمان خسران است، گفت: ظالمان شایستگی استفاده از قرآن را ندارند بر همین اساس دچار خسران می‌شوند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: قرآن را باید با قرآن فهمید و تنها اهل‌بیت(ع) هستند که می‌توانند قرآن را با قرآن تفسیر کنند چراکه آنان به حقیقت قرآن آگاه بوده و می‌دانند مقصود خداوند از آیات بیان‌شده چیست.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) بدون آن‌که به قرآن کریم کلامی اضافه کنند آن را تفسیر کرده و اسرار آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند ازاین‌رو اهل‌بیت(ع) مفسران واقعی این کتاب نورانی هستند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات