۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۸۷۲۸
امام جمعه موقت اصفهان:

هدایت افراد بالاترین عبادت است

آیت الله مهدوی گفت: اگر در محله ای هستیم و توانایی داریم دین را در بین مردم اقامه کنیم در این راستا تلاش کنیم که اگر یک نفر هدایت شود، این بالاترین عبادت ها است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: انسان هایی که اعمالشان بین کُفر و ایمان در جریان است، از اصحاب رجعی حضرت ولی عصر(عج) نخواهند بود.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم، آیات چهلم تا چهل و دوم را تلاوت کرد و افزود: بعد از معرفی کامل حضرت عیسی(ع) به عنوان عبد الله، گروه هایی بعد از عروج ایشان، به حضرت عیسی(ع) عناوینی غیر از عبد الله نسبت دادند و این نسبت های دروغ در روز قیامت آشکار خواهد شد.   

آیت الله مهدوی اظهار کرد: غایت عالم هستی با اراده پروردگار به ظهور حجت الهی منتهی خواهد شد؛ در ایام ظهور، انسان ها به هدف خلقتشان دست می یابند؛ انسان هایی که تقوای دائمی دارند به واسطه خواب رحمانی و رجعت در زمان ظهور امام عصر(عج) در دنیا بهرمند خواهند شد؛ انسان هایی که به هدف خلقتشان می رسند متضرر نمی شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: آیات قرآن بیان می دارد هدف از ارسال همه رُسُل، هدایت کردن مردم به انجام افعال بر مبنای قسط و عدل است که حتی در زمان پیامبر(ص) نیز میسر نشد و تنها در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) قسط و عدل در دنیا فراگیر می شود؛ انسان هایی که اعمالشان بین کُفر و ایمان جریان دارد از اصحاب رجعی امام زمان(عج) نخواهند بود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: باید به واسطه مراعات تقوای الهی به صورت صد در صد زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم و همچنین دیگران را به مراعات تقوا توصیه کنیم؛ یاران امام زمان(عج) در زمان ظهور بیش از سیصد و سیزده نفر هستند؛ ظهور زمانی محقق می شود که عموم انسان ها در دنیا شیعه را می شناسند و تشنه ظهور امام غایب شیعیان خواهند بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: زمانی که انسان به هر اندازه ای متمکن شود و در راستای تقویت دین گام بردارد، بزرگ ترین عبادت را انجام داده است؛ آقای قرائتی می گفتند نزد رهبر معظم رفتم و خدمت ایشان گفتم قرآن می فرماید، اگر در زمین متمکن شدید نماز را به پا دارید و ما بعد از انقلاب باید اقدامی در این راستا انجام دهیم، بعد از صحبت هایی تصمیم بر این شد که ستاد اقامه نماز را برپا کنیم.

وی ادامه داد: اگر در محله ای هستید و توانایی دارید دین را در بین مردم اقامه کنید در این راستا تلاش کنید که اگر یک نفر هدایت شود، این بالاترین عبادت ها است.

آیت الله مهدوی در پایان با اشاره به آیه چهل و یکم سوره مریم که می فرماید«وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّهُ كَانَ صِدِّيقاً نَّبِيّاً» تبیین کرد: دستور و سیره قرآن این است که زندگی بزرگان را برای انسان ها بازگو کنیم؛ چرا که زندگی بزرگان دین الگوی بسیار مناسب است و نمی توان از آن سوء استفاده کرد؛ خداوند بیان می دارد حضرت ابراهیم(ع) از تصدیق کنندگان دین بودند و همچنین گفتار و عملشان یکسان بوده است؛ صدیق بودن حضرت ابراهیم(ع) یکی از دلایل نبوت ایشان است چرا که ترتیب ذکری بر ترتیب معنوی دلالت دارد./867/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات