۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۸۷۲۲
مدیر مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم رضوی:

وظیفه حوزه علمیه حفاظت از دین و ارزش های دینی است

حجت الاسلام اصغری با بیان این که حوزه علمیه باید جامعه را هدایت کند، گفت: وظیفه حوزه علمیه حفاظت از دین و ارزش های دینی است.
حجت الاسلام اصغری

حجت الاسلام عبدالرضا اصغری، مدیر مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم رضوی در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: این مرکز تخصصی برای اولین بار در کشور در مقطع ارشد و دکترا در 5 رشته از قبیل حقوق وقف، فقه وقف، مدیریت اجرایی وقف، اقتصاد وقف و وقف مقارن دانشجو جذب می کند.

وی با بیان این که حوزه علمیه باید جامعه را هدایت کند، اظهار کرد: همه رشته ها در حوزه علمیه باید باشد و همه علومی که در حوزه وجود داشت و به مراکز دانشگاهی انتقال یافته است باید به حوزه برگشت داده شود و باید در همه عرصه ها متخصص داشته باشیم.

حجت الاسلام اصغری افزود: وظیفه حوزه علمیه حفاظت از دین و ارزش های دینی است بنابراین باید در حوزه علمیه نیروهای انقلابی وجود داشته باشد، اینکه کسانی با افکار انحرافی در حوزه باشد و یا این که نسبت به مسائل بی تفاوت باشد، خطرناک است.

مدیر مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم رضوی به شاخصه های نیروی انقلابی در حوزه اشاره و بیان داشت: طلبه در خط مقدم بوده، متعهد و پایبند به ارزش های اسلامی باشد، مردم دار، با مردم و به فکر معیشت مردم باشد

وی افزود: طلبه باید متخصص در یک حوزه باشد به این معنا که در همه عرصه ها اطلاعات عمومی داشته باشد و در رشته متمرکز شود و به عنوان یک نظریه پرداز در آن عرصه باشد همچنین حوزه باید ناظر و چشم بینا دین باشد و هم مواظب آفت جامعه باشد و نیز مراقب باشد تا دولت نیز از مسیر دین منحرف نشود.

حجت الاسلام اصغری با تأکید به اخلاق در حوزه، گفت: حوزه باید متخلق به اخلاق باشد و در رفتار و منش خود، اخلاق اهل بیت را نشان دهند و با این اخلاق جوانان را جذب مکتب اهل بیت(ع) کنند.

سند چشم انداز حوزه باید اجرایی شود

مدیر مرکز تخصصی وقف، نذر و زیارت دانشگاه علوم رضوی در خصوص سند چشم انداز حوزه، گفت: این سند جامع و چشم انداز است که اگر اجرایی نشود به اهداف آن دست پیدا نمی کنیم بنابراین باید بستر فرهنگی و اجتماعی را فراهم، نیروها را شناسایی و تاکتیک و تکنیک ها را فراهم و این سند را به طور کامل اجرا کنیم.

وی افزود: باید حوزه پژوهش تقویت شود البته اگر چه کارها در حوزه پژوهش دیر به نتیجه می رسد اما اساس آموزش ها بر پژوهش است و امیدواریم این سند چشم انداز حوزه اجرای شود و آثار عملی آن را در حوزه ببینیم.

حجت الاسلام اصغری به معرفی فعالیت های حوزه خراسان تأکید و ابراز کرد: حوزه خراسان متعلق به جهان اسلام است و تا کنون اساتید و علمای حوزه به خاطر تواضع خود را معرفی نمی کردند اما نیاز است که خود را محافل مختلف معرفی کنیم و تجارب خود را به نسل های جدید و قدیم انتقال دهیم./864/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات