۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۸۸۷۲۱
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

تصادف شدید خودروی امام جمعه جلفا

مسؤول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: دقایقی پیش به دنبال برخورد خودروی سواری سمند با گاردریل در جاده مرند ـ جلفا، امام جمعه محترم شهرستان جلفا دچار مصدومیت شد.
تصادف امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حبیب حسینقلی‌زاده، مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی اظهار داشت: دقایقی پیش ساعت 16:15 امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت در جاده مرند-جلفا، حوالی دره دیز، برخورد خودرو سواری سمند با گاردریل کنار جاده، مصدومیت یک تن را به همراه داشت.

وی ادامه داد: با اعلام این حادثه به اپراتوری فوریت‌های پزشکی شهرستان مرند، پایگاه اورژانس 115، عریان تپه به محل حادثه اعزام شد و تکنسینهای اعزامی مصدومیت یک تن را که امام جمعه محترم شهرستان جلفا بود و دچار آسیب در ناحیه سینه و کتف شده بود و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی، به بیمارستان مرند انتقال دادند.

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: حال عمومی امام جمعه جلفا مناسب است و اقدامات تکمیلی درمانی در بیمارستان مرند انجام خواهد گرفت. کمربند ایمنی عامل اصلی نگه دارنده در این حادثه ترافیکی بوده است.

آیین گرامیداشت روز دانشجو در تبریز برگزار شد

رضا مجیدی، رییس دانشگاه تبریز امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در آن ایام نمی خواست ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشد، تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد، و سرنگونی دولت مصدق نمونه بارز این امر است که در این کودتا انگلستان و آمریکا نقش تعیین کننده ای داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه 16 آذر 1332 نقطه عطفی برای فعالیت جنبش دانشجویی به حساب می آید، تصریح کرد: بعد از 16 آذر 1332 و شهادت سه یار دبستانی سیل خروشانی از فعالیت دانشجویی در ایران شکل گرفت که بعد از انقلاب نیز این جوانان و شهدای دانشجو بودند که با از خود گذشتگی، ایثار و مقاومت نگذاشتند وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف کشورمان تاثیرگذار تحولات، توسعه و پیشرفت کشورمان بوده و هستند، تصریح کرد: برای رسیدن به این حقیقت فقط کافی است به دستاوردهای دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی در طول نزدیک چهار دهه از انقلاب نیم نگاهی داشته باشیم.

دومین جشنواره فیلم تبریز برگزار می‌شود

دومین جشنواره فیلم تبریز در چهار بخش آزاد مختص فیلم سازان استان، سینمای آذربایجان مختص فیلم سازان سراسر کشور، چشم انداز سینمای آذربایجان مختص فیلم های بلند و بخش جنبی مختص مرور آثار فیلم سازان آذربایجان شرقی است.

دومین جشنواره فیلم تبریز 14 تا 17 اسفند توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی برگزار می شود. این جشنواره در چهار بخش آزاد مختص فیلم سازان استان، سینمای آذربایجان مختص فیلم سازان سراسر کشور، چشم انداز سینمای آذربایجان مختص فیلم های بلند و بخش جنبی مختص مرور آثار فیلم سازان آذربایجان غربی است.

در بخش ویژه این جشنواره به بهترین فیلم کوتاه که به موضوعات کالای ایرانی، انقلاب اسلامی، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ نگاه موثر و هنرمندانه داشته باشد، جوایزی اهدا می شود. موضوع فیلم های این جشنواره آزاد بوده و در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی است.

عمارت نصریه سلطان حسن تبریز احیا می شود

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مجموعه حسن پادشاه در بر شمالی میدان صاحب آباد قرار دارد که در سال های گذشته خیابان دارایی این میدان را بریده است. باقیمانده این مجموعه که امروزه به نام صاحب‌الامر میدانی(میدان صاحب الامر) معروف است از مجموعه‌های تاریخی و ارزشمند ایران است.

مجموعه نصریه که در داخل میدان صاحب آباد قرار داشت در دوره حکومت آق قویونلو‌ها ایجاد شده است. سلطان حسن آق قویونلو قصد ساختن این مجموعه را داشت اما مرگ وی مانع از این اقدام  شد و سپس پسرش سلطان یعقوب موفق به این کار شد و آن را به نام پدرش "نصریه سلطان حسن" نام نهاد. این مجموعه از مسجد جامع، مدرسه، بیمارستان، مقبره و زاویه، غسالخانه و باغ تشکیل شده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات