۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۸۸۷۱۵
حجت الاسلام مطهری‌اصل:

۱۸ مدرسه علمیه برادران در آذربایجان‌شرقی فعال است

حجت الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که ۱۸ مدرسه علمیه برادران در سطح استان فعالیت دارد، گفت: دو مرکز تخصصی حوزه علمیه نیز در شهرهای تبریز و بناب فعالیت دارد، ضمن این‌که نمایندگی مرکز جامعه المصطفی العالمیه نیز با پذیرش طلاب خارجی در تبریز فعال است.
احمد مطهری اصل

حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که در طول سال‌های گذشته و با پیگیری رییس شورای عالی حوزه علمیه استان شاهد افزایش ظرفیت آموزشی مدارس علمیه استان بوده‌ایم، اظهار داشت: برنامه‌ای مدون برای اداره مدارس علمیه تدوین و نگارش شده شده است.

وی با بیان این‌که 18 مدرسه علمیه برادران در سطح استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: دو مرکز تخصصی حوزه علمیه نیز در شهرهای تبریز و بناب فعالیت دارد، ضمن این‌که نمایندگی مرکز جامعه المصطفی العالمیه نیز با پذیرش طلاب خارجی در تبریز فعال است.

حجت الاسلام مطهری‌اصل با بیان این‌که 6 مدرسه علمیه استان پس از سال 1390 در استان آذربایجان‌شرقی تأسیس شده است، تصریح کرد: در سال 1390 تعداد اساتید حوزه علمیه استان از 60 نفر به بیش از 150 استاد در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای نظام جامع ارزیابی مستمر عملکرد اساتید در استان گفت: طبق قوانین و آیین‌نامه‌های موجود، عملکرد اساتید مدارس استان در هر نیمسال مورد ارزیابی قرار می گیرد، ضمن این‌که تاکنون بیش از 10 جلسه دانش‌افزایی و 5 همایش در رابطه با مسائل سیاسی و منطقه‌ای از سوی مدیریت استان برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در روش‌ تدریس سنتی با مشکلاتی از قبیل عدم تعادل میزان تدریس با حجم کتاب‌ها وجود داشت، گفت: با تدوین و تصویب ساعات درسی، اساتید موظف به تدریس میزان معینی شدند که موجب برطرف شدن کاستی‌های موجود در این زمینه شد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل ارتقای سطح علمی اساتید حوزوی را از دیگر برنامه‌های آموزشی مرکز مدیریت استانی برشمرد و گفت: اکثر اساتید بالای دارای مدرک تحصیلی بالای سطح دو حوزوی هستند و 40 نفر از اساتید نیز حکم تدریس پایه هفت تا ده را دارند.

وی با بیان این‌که 80 درصد اساتید بومی مدارس علمیه هر شهر، بومی همان منطقه هستند، افزود:  ایجاد کرسی درس خارج فقه و اصول نیز به صورت رسمی در تبریز به صورت حضوری و غیر حضوری برای اساتید و طلاب سطوح عالی فراهم شده است./935/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات