۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۸۸۷۰۲
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد؛

دفاع مقدس، کلید وحدت در کشور/ جمهوری اسلامی تکیه گاه کشورهای منطقه است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه کشورهای منطقه است، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و ما با وحدت و پیروی از رهبری در برابر دشمنان پیروز میدان هستیم.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل این بنیاد که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، گفت: اگر دفاع مقدس در آن نقطه از زمان تاریخ نبود، امروز استقلال و آزادی نداشتیم.

وی گفت: دفاع مقدس که با ایستادگی رزمندگان اسلام و ملت انجام شد، قطعه نورانی و بی بدیل تاریخ جهموری اسلامی ایران و جهان اسلام قلمداد می شود.

کارگر با بیان این که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی به دنبال خذف و محو انقلاب اسلامی بودند، اظهار کرد: اینکه مطرح می شد صدام به خاطر قرارداد الجزایر و الحاق مراکز نفتی به عراق به ایران حمله کرده است، فریب بود، هدف آن ها جمهوری اسلامی ایران بود.

رییس بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: وقتی عراق به ایران حمله می کند، امام خمینی انگشت اتهام را به سمت آمریکا می گیرد و می فرماید:«این آمریکا است که این جنایت را انجام داده است.» و حال بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی آمریکا اعتراف می کند که ما صدام را وادار به حمله به جمهوری اسلامی ایران کردیم و حتی رییس جمهور وقت عراق را برکنار و صدام را که از عومل آن ها بود سرکار آوردند تا به هدف خود دست یابند.

جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی کوچک بود

وی با بیان این که جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی کوچک بود، گفت: در این جنگ ما در یک طرف و جهان استکبار از جمله آمریکا، اروپا و جماهیر شوری در سمت دیگر قرار داشتند، در این جنگ از بیش 10 کشور دنیا ما اسیر از ارتش عراق گرفته بودیم، همچنین مدارک و اسناد نشان می دهد که آمریکا سلاح شیمیایی از ذخایر خود در خاور میانه به عراق داد که صدام در جنگ تحمیلی از آن ها استفاده کرد.

کارگر افزود: صدام در شروع جنگ 300 هواپیمای جنگی داشت که ما همه را از بین بردیم اما در پایان جنگ بیش از 300 هواپیما داشت و از نظر تسهیلاتی و نیروی انسانی از کمک های کشورهای دنیا بهره می برد اما جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خدا و همراهی جوانان در برابر این استکبار جهانی ایستاد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: ماباید به شهدا، جانبازان و رزمندگان افتخار کنیم، خون این ها درخت جمهوری اسلامی را آبیاری کرد و اگر این ها نبودند، جمهوری اسلامی ایران در این حد پیشرفت نبود.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران چنان توانمند است که مسأله اول آمریکا جمهوری اسلامی ایران شده است و کشوهای منطقه به این نظام اسلامی تکیه می کنند.

کارگر خاطرنشان کرد: هر وقت ما ضعیف شویم دشمن به ما حمله می کند چنان که در ابتدای انقلاب جنگ تحمیلی را به راه انداختند و تا مادامی که ما وحدت داشته و پیرو رهبر باشیم، پیروز هستیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است و موفق شده است که نقشه های دشمن را نقش برآب کند و همه این ها را مدیون دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان این که پیام شهدا، اقدام، جهاد و شادی است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی این پیام را به گوش ملت و به ویژه جوانان و نوجوانان برسانیم چنانچه امام خمینی فرمودند:«صدای شهیدان 300 سال دیگر هم اگر شنیده شود باز تازه است.»

کارگر با بیان این که بنیاد حفظ آثار و ارزش های اسلامی متعلق به همه مردم و کلید وحدت در کشور است، ابراز کرد: این بنیاد متعلق به نظامیان و یا جناح خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است و پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند، در 5 سال گذشته در جهت خفظ آثار و نشر ارزش ها به اندازه 20 سال کار شده است اما هنوز جای 50 سال دیگر در این خصوص باقی است.

گفتنی است؛ در این مراسم سردار کارگر طی حکمی سردار یوسف علیزاده را به عنوان مدیر کل جدید این بنیاد در خراسان رضوی منصوب و ضمن تقدیر از سردار نجاتی وی را به عنوان مشاور رییس این بنیاد در سه استان خراسان رضوی شمالی، جنوبی منصوب کرد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات